Waarom Oris ipv Omega of andersom?

Als je een nieuwe wil zou ik voor de Oris gaan. Persoonlijk vind ik Omega nieuw te duur voor wat je krijgt.

Groeten,

Martin

Het zijn allebei erg mooie en solide horloges. De Omega is wat compacter en is misschien net iets mooier. Maar omega is toch erg aan de prijs. Ik heb zelf een Edox Diver, die kostte €395 en heeft saffier glas, quartz ETA uurwerk en is 200 meter waterdicht. Qua design zit de Edox in hetzelfde straatje alleen voor een kwart van de prijs.
Maar de omega blijft een prachtig horloge alleen helaas niet voor mijn budget…
Dit is mijn Edox:

Ik vind veel horloges van Omega mooi. De Seamaster is zeker niet lelijk, maar ook niet echt onderscheidend. De Oris vind ik daarentegen een heel eigen gezicht hebben en zou dan ook mijn voorkeur hebben.

Zowel de Oris al de Omega zijn prachtige horloges. Zelf zou ik voor de Omega gaan omdat ik deze mooier vind, Band, kast, wijzers en indexen, naar mijn idee toch allemaal wat stijlvoller, maar dat is een kwestie van smaak. Val je op robuust en stoer, dan is de Oris waarschijnlijk een betere keuze.
Zelf heb ik die zwarte Seamaster (automaat) en deze bevalt uitstekend.

Succes met je keuze!

De Oris stoerder(der) & “eigenwijzer”. B)-

De Omega beetje “wannabee”.:sunglasses:

MeistersingerFan Schreef:

De Oris stoerder(der) & “eigenwijzer”. B)-

De Omega beetje “wannabee”.:sunglasses:

Iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening, maar ik begrijp echt niet hoe je het klassieke en onderscheidende uiterlijk van de SMP als “wannabe(e)” kunt omschrijven. Kun je dit onderbouwen?

Ik ben overigens geen echte liefhebber van de SMP, maar ik vind de Oris, als eerder al gezegd, door o.m. zijn dikte en vorm niet zo veelzijdig draagbaar als de SMP. De dials van de Orissen zijn wel prrrima!

Deze duikers liggen eigenlijk nogal ver uit elkaar qua uiterlijk, vanwaar de keuze tussen deze modellen? Of neem je nog andere modellen in overweging? Een Planet Ocean lijkt me bijvoorbeeld ook een goede optie, en zo zijn er natuurlijk nog heel veel duikers mogelijk!

@EddyC

In de “hoofdvraag” word gevraagd : waarom Omega ,of waarom een Oris.
Dan zou je beide kunnen bewieroken.
Het loopt al snel uit op een keuzevraag.

Keuzes altijd moeilijk. Dit is dan ( als ik zou moeten kiezen ) wat beide horloges bij mij oproepen. De “benoeming” van de Omega tot “wannabee”, is eigenlijk meer om de keuze “onomkeerbaar” te maken. Het is OOK een prachtig horloge, maar wellicht door de vele associaties met Bond heb ik een beetje dat gevoel ermee… En zou ik voor de wat “volwassener” Oris gaan.
Het is dus meer een wat zwart-witte manier voor mijzelf , om dan met mijn centjes de Oris te gaan halen , en de Omega te “diskwalificeren”, om de keuze te “rechtvaardigen”.

Maar nu moet ik “volwassener” weer uit gaan leggen , denk ik. :wink: :wink: :slight_smile:

Nee hoor, da’s duidelijk zat. Ik vond Wannabe wel erg weinig eer voor een toch wel oorspronkelijk horoge met een eigen karakter. Maar je verwijst hierbij dus naar de (later pas gelegde) link tussen de SMP en James Bond.

Volwassener vind ik wel weer discutabel idd! :slight_smile:

Maaruh… We zijn toch allemaal wannabe-James Bonds? :wink:

Hoi,

Dit is zo persoonlijk.

Ik zou een Omega nemen om de volgende redenen:

Ik vind ze verfijnder en mooier in de kleine details.
Tijdlozer ontwerp.
Binding met Bond, is uiteraard heel persoonlijk.
Veel waardevaster.

Ik zou ze wel met een blauwe plaat kiezen.

Maar dit alles is subjectief en van persoon tot persoon afhankelijk.

Succes,

Groet,

Nico.

Eddy C. Schreef:

Nee hoor, da’s duidelijk zat. Ik vond Wannabe wel
erg weinig eer voor een toch wel oorspronkelijk
horoge met een eigen karakter. Maar je verwijst
hierbij dus naar de (later pas gelegde) link
tussen de SMP en James Bond.

Volwassener vind ik wel weer discutabel idd! :slight_smile:

Maaruh… We zijn toch allemaal wannabe-James
Bonds? :wink:

:slight_smile: :wink: Ik meer een Gerhard Schröder, alleen verf ik mijn haar niet.:smiley:

“Volwassener” inderdaad met dezelfde strekking… Het Bond-achtige.
Hoewel ik Bond-films kan waarderen.

Deze Omega http://www.timebooth.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/01/omega-deville-hour-vision-annual-calendar.jpg vind ik prachtig !
In de film „Up in the Air“ heeft hij er 1 om.

Alleen moet ik ook weer aan zo’n koffiezetapparaat denken…:slight_smile: :wink:

Maar is hier niet in “vergelijk”

Ik heb de Omega om mijn pols gehad. Zowel de quarts als de Co axiaal. Wel een groot prijsverschil, 1000 euro.
Mooi horloge, voordeel is dat je het kan dragen onder een overhemd. Zal lastig zijn met een Oris denk ik. DOnderdag ga ik passen/kijken.

to be continued…

jeronimo Schreef:

Ik heb de Omega om mijn pols gehad. Zowel de
quarts als de Co axiaal. Wel een groot
prijsverschil, 1000 euro.
Mooi horloge, voordeel is dat je het kan dragen
onder een overhemd. Zal lastig zijn met een Oris
denk ik. DOnderdag ga ik passen/kijken.

to be continued…

Hoi,

Nog even over de Orissen, De TT1 steel/date is zo’n 13mm hoog en is goed te dragen onder een overhemd. M’n TT1 titan/date is even hoog ,en mij valt just de "sleekheid’ ervan op.Doordat de kast aan de onderkant een grotere diameter heeft t.o.v. de lunette floept alles er makkelijk overheen.Ook geen last met gebreide boorden ed.Ook het mooi doorlopen/overgaan van de band in de kast helpt daar zeker aan mee.
Wat betreft de “GMT”; volgens mij heeft deze de zelfde hoogte en verdere maatvoeringen als de eerder genoemde.
De “small second” is ruim 2 mm hoger.Ik dacht ,“zo even uit het bolletje” 15.2 mm.

Succes.

Proost en groet,
Elf

Oris rules.

De kastvorm van de Oris is niet mijn smaak. Die van de Seamaster vind ik geweldig. Veel details, elegant, sportief en zit bij mij lekker dicht op de pols/huid.

Nou, ik heb de 44mm en 47mm om gehad. De 44mm lijkt erg klein doordat de kast van dit horloge smaller oploopt. Hierdoor lijkt het een zeer klein horloge, de Seamster lijkt groter terwijl deze 41mm is.
De 47mm is een stuk dikker(kast) en is een een betere maat voor mij.

Dan zijn dit een beetje de overblijvers. Prijstechnisch wel weer duurder helaas.

Deze om gehad, erg mooi.(foto2)

Nummer 2! Vind hem hem het mooist en denk ook dat deze het minst snel gaat vervelen. Daarna nummer 3.

Nummer 2 is het meest neutraal en kan goed als net horloge worden gedragen.

Zou zelf bij de keuze voor een nette duiker voor optie 4 gaan. Iets meer kleur, maar nog steeds goed te doen bij een overhemd/pak.

De blauwe versie heb ik niet om mijn pols gehad. Morgen kom ik in de buurt van een Oris corner in het zuiden van het land. Ga ze daar naast elkaar vergelijken. Ik hoop dat ze beide op voorraad zijn.

Ik heb niet onwijs brede polsen. Bij mij staat de Seamaster met z’n 41mm daarom top. Steekt niet over m’n polsen heen, en oogt toch niet klein. M’n Sea-Dweller vind ik daarentegen wat aan de discrete (lees: kleine) kant. Wel mooi passend onder een manchette, maar voor open en bloot om de pols vind ik em wat kleiner ogen. Helemaal als je een tijdje een Luminor of Radiomir kast om hebt gehad :stuck_out_tongue:

Nou vandaag veel modellen om gehad. Het gaat hem niet worden. Mooie klokken maar ik heb besloten door te sparen voor een horloge waar ik echt helemaal gek van ben. Vandaag weer om de pols gehad en ik kan het beter apart leggen en doorsparen.

Dus geen duiker voor mij. Ik blijf voorlopig doen met mijn Longines Legend diver, Pequignet Chronometre, Meistersinger no3 en Luminox.