Zoals eerder vermeld ben ik op zoek naar een mooi duiker. De Oris GMT, en Oris Diver Date en de Titan C small second 44 of 47mm vind ik erg mooi. Maar ook de Omega Seamaster 300m. Voor de 300m of 1000m hoef ik het niet te doen, ik haal het beide niet. Maar waarom zou je een Oris nemen en waarom een Omega?
Ik ben benieuwd
Ik zou de Omega nemen, gewoon omdat ik die mooier vind.
ze doen niet veel onder voormekaar denk ik, maar als je voor een bruute klok gaat, dan is oris een betere keuze, en oris heeft een geheel eigen look door de kasten en lugs, ik zou persoonlijk voor een oris gaan(tu)
^^ mmet hem.
Met name de lugs en de kastvorm maken een Oris voor mij bijzonderder dan een Omega.
Verder: allebei heel mooie klokjes! (tu)
De stand van je bankrekening?
Aangezien je hem wel onder je pak zal willen dragen, zou ik gaan voor de Omega deze is een stuk platter dan de Oris. De Oris heb ik ook over getwijfeld maar die was gewoonweg te dik voor de manchet(ten)(knopen).
succes met je keuze.
groet Robert-Jan
Ik zou voor de Omega gaan. Zoals eerder aangegeven zijn die orissen aardig dik, de Omega heeft daar geen last van plus dat ik die er gewoon beter vind uitzien.
Heb met beide ervaring en vind beide mooie klokken. Mijn ervaring is dat Omega wel beter loopt (minder invloed van dingen als de stand van het horloge en temperatuurverschillen e.d.).
Beide eens omdoen zou ik zeggen en kijken wat het beste voelt.
De Oris is een stoere klok, de Seamaster meer allround.
Ik heb gisteren na veel wikken en wegen een Seamaster aangeschaft, ben d’r helemaal gek van.
Ik denk dat je van beide klokken geen spijt zult krijgen, succes met je keuze.
Op dit moment ga ik voor het keteltje. Dat is omdat ik me nog iets te jong voel voor een Omega.
Ik heb de Oris Meistertaucher gehad. De ragulateur versie!
Heb hem helaas niet vaak om gehad, maar dat is bij mijn meeste horloges het geval. Vind dit wel een echte oer-duiker. Mede doordat het een regulateur is; de minuten-wijzer is immers het belangrijkste van een dergelijk horloge.
Tevens vond ik het titanium erg fijn, want het horloge draagt, ondanks zijn stevige formaat, erg licht. Tevens erg compleet bij de aanschaf want er zit een rubberen band bij en nog een paar leuke goodies.
Even een foto uit de oude doos.
De omega is ook een mooie klok en vind met name de stalen banden van Omega erg fijn zitten! Verder zou ik toch voor de Oris gaan.
Tja, ik zou op dit moment ook voor Seamaster kunnen gaan ipv Oris. Maar dan wel de quartsversie ervan.
De Omega vind ik veel eleganter maar ik val als een blok voor het brute geweld van Oris. Geweldig om zo’n brok staal aan je pols te voelen.
de kastvorm van de Oris heeft me elke keer weer doen besluiten om hem te verkopen, ik kan er maar niet aan wennen
schmeink Schreef:
de kastvorm van de Oris heeft me elke keer weer
doen besluiten om hem te verkopen, ik kan er maar
niet aan wennen
Elke keer? Hoe vaak dan?
een keer of 5
schmeink Schreef:
een keer of 5
Maarrrr, heb je ervan geleerd?
Thehaguedragon Schreef:
Tja, ik zou op dit moment ook voor Seamaster
kunnen gaan ipv Oris. Maar dan wel de
quartsversie ervan.
De Omega vind ik veel eleganter maar ik val als
een blok voor het brute geweld van Oris. Geweldig
om zo’n brok staal aan je pols te voelen.
Ik zou dan sowieso voor de Oris gaan, mede omdat ik geen quartz fan ben. Draag enkel af en toe een Luminox voor als ik aan het klussen (lassen, schuren, sleutelen, het zwaardere werk) ben.
De kast moest ik ook aan wennen en vind ik ook minder aan de Oris. Aan de andere kant geeft het hem wel zijn eigen gezicht.
schmeink Schreef:
de kastvorm van de Oris heeft me elke keer weer
doen besluiten om hem te verkopen, ik kan er maar
niet aan wennen
+1
Ik zou voor de Omega gaan, de Oris vind ik een beetje “lomp”.
Testo Schreef:
Ik zou voor de Omega gaan, de Oris vind ik een
beetje “lomp”.
Ik zou voor de Oris gaan ,Omega vindt ik zo saai.
cheers , Elf