Ik vraag me dat eigenlijk ook al net zo lang af als dat ik hier rondfiets.
Toch spijt van de aankoop en/of flipperitis. Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
Terugbrengen kan niet.
Terugverkopen aan de GD kost je minimaal 10% van de aankoopwaarde, als het al niet meer is.
Daarom proberen via het blauwe gedeelte te verkopen zodat de “schade” enigszins meevalt.
Voor de kopers via het blauwe gedeelte ook een voordeel; het is immers goedkoper dan de GD.
Ik weet dat er personen zijn die wel eens horloges kopen bij een en dezelfde AD, om vervolgens sneller de courante modellen te mogen kopen. Iets met een relatie opbouwen. Of die deze illusie hebben.
Zo zijn er modellen die praktisch voor list weg gaan, dus relatief veilig zijn om in te kopen.
Zo had ik het niet bekeken… maar inderdaad, ik herken dat wel met andere aankopen idd.
Bij horloges nog niet gehad
Mazzelaar!
Ik koop mijn rolexen altijd voor list en dan, in de stickers, naar het blauwe deel…
Voor listprice -10%
Nog nooit gezien?
Stuur me in het vervolg even een pb’tje als je iets courants hebt dan doe ik hetzelfde maar dan andersom.
lekker flauw blijven doen…
Je kunt ook proberen een bijdrage te doen aan het topic waar we iets aan hebben.
zoals hierboven twee goede opmerkingen staan wat niet eerder bij me was opgekomen.
Ik val niemand af hier, gewoon een vraag.
Wel snel gepikeerd hè?
Als je weet dat ik flauwekul maak, dan kijk je dus wel vaker in het blauwe deel?
Dan weet je toch ook hoe het gaat?
Toch?
Het gaat om horloges boven list aangeschaft.
@rkonings :ik snap het ook niet hoor !
Soms denk ik dat ze gewoon voor de “ohhs” en “ahhs” en de likes een horloge kopen om vervolgens dat ding weer te verpatsen omdat ze er eigenlijk niets aan vinden
Vanuit mijn flipper ervaring, 1) de jacht is het merendeel van de lol,2) een horloge de eerste dag om je pols, is anders dan de derde dag, en de derde week om je pols, 3) hoe vaak ik wel niet horloges in de stickers heb gelaten “voor mijn zoontjes als ze 18 worden” om ze vervolgens toch te flippen.
Het is een ziekte, niets meer, niets minder
Heeeee, heel herkenbaar.
zelfde als hierboven ftfy
zucht…
ja, dat klopt, dat gaf ik aan in mijn openingspost dat het me opvalt
en zocht al op gelijkwaardige topics maar vond zo snel niet iets, dus twijfelde al wat voor leuke reacties er zouden komen.
Ik ben inderdaad weer van plan iets aan te kopen vandaar mijn aanwezigheid in het blauwe deel
Sommige mensen zijn verslaafd aan het gevoel van nieuwe spullen, en kopen daarom veel en komen er daarna achter dat het toch niks voor hen is. Dan moet men er weer vanaf om middelen vrij te maken voor iets nieuws. Laat HF daar nou een prachtige rubriek voor hebben waar je iemand anders dat gevoel weer kan bezorgen, en jij snel van je horloge af kan. Hoe moeilijk kan het zijn.
Je wil niet weten hoe vaak klanten bij mij terug komen, omdat die mooie sportfiets waarmee je mannetje bent op je werk toch niet helemaal ideaal is voor hun 50-jarige rug. Of die dikke auto toch wel een beetje heel veel verbruikt, en de buren hem helaas maar een beetje mehh vinden.
Hopelijk lezen ze niet mee (als ze inmiddels al kunnen lezen)
Grijze markt. Je koopt een horloge onder list. Hebt er geen klik mee dus weer door.
Niet zo lastig toch?
Er zijn toch tig verklaringen te vinden waarom ofwel een jong horloge direct wordt doorverkocht of waarom een horloge nog in de stickers zit?
Enkele voorbeelden:
- horloge als kado gekregen en bevalt niet, dus in de verkoop
- horloge gekocht, maar iets weerhoud je om het te dragen, de lol zat 'm vooral in de zoektocht
- horloge gewoon met stickers gedragen en wordt daarna als ongedragen verkocht
- horloge wordt gedragen en ten tijde van verkoop worden de stickers er (weer) opgeplakt
- horloge wordt met veel korting bij de AD gekocht en hier wordt geprobeerd even snel een paar euro’s te verdienen
- enz enz…
Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende redenen lijkt me
Anders hadden ze zich al voor adoptie opgegeven bij het forumlid dat zijn zoontjes recent een bb58 had gegeven!
Helder @Gosz
die eerste, zou ik zelf niet zo snel durven…
die paar euro’s verdienen snap ik ook nog wel
maar heldere uiteenzetting, thanks!