Waarom staan er zoveel horloges te koop die compleet nieuw zijn of amper gedragen?

Ik vind het een gerechtvaardigde vraag en doe regelmatig eenzelfde constatering waar ik dan met enige verbazing naar kijk.
Inderdaad horloges die eigenlijk nog gewoon nieuw zijn en dan al te koop worden aangeboden.

Ik denk dat niet alle horloges daarvan voor list worden aangekocht, maar met enige korting en het verlies dus wel iets minder is.
En ik geloof daarbij ook wel dat er mensen bij zitten die er vervolgens snel op uitgekeken zijn of het horloge op afstand hebben gekocht en bij ontvangst toch niet zo overtuigd meer zijn als gehoopt/verwacht.
Ik zelf beleef de hobby anders en kan mij daar dan ook niet zoveel bij voorstellen, maar ieder zijn eigen beleving.
Maar wat ik ook wel heb gezien is dat iets in een mooie aanbieding wordt gekocht en vervolgens (ongedragen) voor meer (maar onder de listprijs) te koop (of te ruil) wordt aangeboden. Het hiervoor genoemde argument van gunnen en forum-spirit gaat dan dus niet altijd op…

15 likes

Er zijn al behoorlijk wat redenen benoemd. De belangrijkste is waarschijnlijk dat jullie/wij verwende ventjes zijn met teveel geld, die steeds in de verleiding komen om een horloge te kopen wat we niet nodig hebben, en wat dus weer verkocht wordt.

15 likes

giphy

5 likes

Er zijn ondertussen al aardig wat goede redenen genoemd die niet eerder bij mijn op zijn gekomen.
Dus wat mij betreft een goed topic met mooie antwoorden… wij als verwende ventjes :wink:

2 likes

En dan nog de partners. :grin:

2 likes

:point_up_2:
Dat vooral denk ik!

4 likes

Zelf vraag ik mij dit ook wel eens af, er staan genoeg tudor horloges in stickers op MP terwijl je ze voor het zelfde geld nieuw koopt bij een juwelier… veilig in een winkel met pin…

Het maakt mij niks uit eigelijk hoe ze er komen maar een beetje gek is het wel.

6 likes

Ik snap ook niet waarom je dan niet naar een AD gaat.

1 like

Persoonlijk: ik ben een klein kind met een volwassen salaris. Dan koop je shit die je niet nodig hebt. Zoals dure modelvliegtuigjes om in de kast te zetten. Vijftien witte sneakers met net een ander kleurtje erop. Duur bier op het terras, want Bavaria is voor plebs.

En horloges. Gewoon omdat het kan, leuk is en ik er lol aan beleef. Niet eens om te dragen, maar leuke plaatjes te schieten voor de bühne.

29 likes

Het topic moest even op gang komen maar er zitten inderdaad wat winstpakkers tussen en de flipperitus er ook duidelijk een.
En gewoon de chase is better than the catch…

mooi topic voor de dinsdagavond :slight_smile:

4 likes

Slotje?

1 like

prima

Waarom? Met 59 reacties in één uur leeft dit blijkbaar wel.

2 likes

Ok, dan open houden.

2 likes

Laat ik dank nog eens een vraag stellen, met betrekking to wat antwoorden in dit topic.
Ik lees nu al aan aantal keer de grijze markt.

Bedoelen jullie dan Chrono24 bv?

Ik ga zelf nl. liever naar Dusseldorf bv. om iets te komen en er dan gelijk een dagje uit van te maken.

2 likes

Want? Is het daar goedkoper dan anywhere else?

Nee, puur omdat ze daar on beetje alles wel hebben liggen en veel shops.
je hebt het fysiek in je handen, vind ik zelf wel fijn om de pols is wat anders dan een app die het om je pols projecteert.

1 like

1 been? Of heb je gewoon 7 paar en 1 losse schoen? Of 1 schoen verloren? Of gepast en met de ene passchoen naar buiten gelopen? Koopje bij de kringloop? 2 betalen + 1 gratis?
Houdt ons niet langer in spanning…. :cold_face:

15 likes

@HanDavinci Leg jij het eens uit. Jij hebt hier onlangs ervaring in opgedaan

2 likes

GS’en verkoop je over het algemeen niet met winst. Trust me.

Daar gaat normaal gesproken geld achteraan