Waarom staan er zoveel horloges te koop die compleet nieuw zijn of amper gedragen?

Damn you :joy: aangepast :v::grimacing:

3 likes

Ik kom af en toe in D’dorf. Zal er eens op letten.

:joy:

1 like

Ik vind persoonlijk vaak de zoektocht vermakelijker dan het horloge daadwerkelijk bezitten. Nadat ik een horloge in bezit heb is de lol er na een paar keer van af. Tevens ook veel impulsaankopen.

2 likes

Ik heb hier niet alle reacties mee gelezen maar één reden kan ik met je delen n.a.v. een horloge die ik gekocht heb uit het blauwe gedeelte en in de stickers.

De verkoper zag toch teveel overlap met een andere horloge uit zijn collectie vandaar deze keuze maakte.

Begin je het zo een beetje te snappen?

Ooit heb je wat te koop staan hier…en dan wil men wat inruilen…ooit zet ik een ingeruild horloge dezelfde dag nog te koop. Mede forumlid is ermee geholpen en je maakt iemand anders weer blij. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk wel alleen inruil wat ik zelf mooi vind, en niet alles dus.

Volgens mij ook!

Ff scrollen in het blauwe en ik heb er al twee gezien van minder dan zes maanden oud… :man_shrugging:

1 like

Dat van die fiets herken ik. Die rug ook enzo. Kan ik hem inruilen bij je…

Blijft toch een vreemde tik van dit forum af en toe. De TS stelt een vraag en de eerste 40 reacties zijn flauw en wijsneuzerig en doen allesbehalve een poging de vraag te beantwoorden. Triest wel

32 likes

Gek hè? Het is net de echte wereld.

3 likes

Haha ligt eraan wat je hebt en wat je ervoor terug wil :joy::man_shrugging:

Op een schoolplein misschien…

4 likes

Klopt, daar kun je het hier ook dikwijls mee vergelijken.

2 likes

Ja ,echter het leek wel dat er een gevoelig snaartje geraakt werd …taboe ? …maar gaande weg werden de reacties relevant en ik heb er zeker wat van opgestoken en daarmee zeker aankoopprocessen kan optimaliseren bij de aankoop van vrijwel nieuwe ,maar in feite tweedehands horloges .

4 likes

Hoeveel ongedragen horloges zouden op het schoolpein verkocht worden? :innocent:

2 likes

Misschien wordt iedereen wel een beetje flauw en sarcastisch door de saaie tijd :rofl:

Graag geen links of verwijzingen naar bestaande of reeds gesloten advertenties plaatsen.

Daarnaast is het goed om te weten dat wij niet alle advertenties lezen. Wij reageren op vlaggen of sommige topictitels.

Verder wel een leuke discussie hoor :sunglasses:

6 likes

Een horloge is bij uitstek een product dat niet geschikt is om aan de hand van wat opgedofte foto’s online te kopen. Ik gok dat er wel eens online koopje wat tegenvalt op de pols.
Een submariner was ooit mijn droom, maar viel in duigen toen ik hem om had. De Explorer stond mij veel beter en ben daar voor gegaan (in 2018 kon dat).
Zou er in 2021 wel eens iemand zijn submariner bij de AD inleveren omdat hij niet mooi past? :nerd_face:

1 like

Ik zou zeggen, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan! Voor de rest is alles al gezegd lijkt me. Behalve wellicht dat er wel wat ‘handelaartjes’ rondlopen hier. Tenminste, zo interpreteer ik dat, wanner je 30 topics maakt waarvan 29 verkoop topics :joy:

1 like

Wat ik nog mis in de discussie is de BTW kwestie. Als ondernemer met een BTW nummer kun je in het buitenland aankopen doen zonder BTW af te dragen. Scheelt dus 21%. Als je het horloge dan weer met 10% onder ‘list’ aanbiedt op HF dan pak je toch winst…
Formeel is de BTW verlegd dus je moet hem wel verwerken in je boekhouding echter ik ken genoeg ondernemers die dit soort aankopen buiten de ‘boeken’ weten te houden.

1 like