Waarom staan er zoveel horloges te koop die compleet nieuw zijn of amper gedragen?

Correcte omschrijving van de Hobby

1 like

Hey wat leuk, gratis reclame voor mijn verkooptopic. Snap overigens niet helemaal waarom het verkoop topic werd gevlagd, hier maak ik geen winst op hoor😂.

Om te reageren op de inhoud, want wel een boeiende discussie: ik heb inderdaad een horloge te koop staan wat ik recent via een ruil heb verkregen van een ander forumlid. Waarom? Omdat het een horloge was waar ik nog nooit aan gedacht had, maar wel mooi vond en wilde proberen. Dat heb ik nu gedaan. Moet het perse weg? Nee. Maar ik wil nog wel wat horloges proberen, en zo kom je er in mijn ervaring pas echt achter wat je mooi vind om de pols. Kost dit wat geld? Ja. Nou en. Het is een hobby.

Ik hoef geen 30 horloges in de box, maar wil wel wat variatie geprobeerd hebben. Dit is een manier om dat te doen voor mij.

Overigens is mijn favoriete horloge een horloge wat ik op basis van plaatjes en filmpjes in eerste instantie had afgeschreven, maar in het echt ontzettend goed beviel en elke dag om de pols nog mooier wordt. Als ik er daar 3 tot 5 van ben tegen gekomen, is de hobby compleet :wink:

9 likes

En dan heb je nog de impulsaankoop.
Je ziet een aanbieding van een horloge dat je eigenlijk in eerste instantie niet echt wilde kopen. Maar je vindt deze toch wel mooi en de prijs is goed. Vervolgens leg je het in het winkelwagentje en rekent af. Eenmaal het horloge in handen valt het toch wat tegen. Te groot, te glimmend etc. Hmmm houden of verkopen. Toch maar verkopen en weer door naar het volgende horloge…

1 like

Het leven heeft mij geleerd om nooit meer een GS te kopen, want je komt er niet vanaf.

Graag gedaan.

12 likes

Welles :thinking::blush:

2 likes

Nietes.

1 like

Ik zeg ook nietes :sob:

2 likes

En dus gewoon fraude plegen !

1 like

Als de jacht er op mooier is dan het bezit, ga dan naar de AD voor een stalen Daytona, kun je minimaal 5 jaar genieten van de jacht.:joy:

4 likes

Ik zit er soms ook vreemd naar te kijken. Puur hypothetisch voorbeeld: nu een horloge kopen voor 10k (Rolex oid) en geen vermogensbelasting betalen, waardevermeerdering meepakken in de kluis, verkopen als je het geld nodig hebt. Die situatie kan ik mij wel voorstellen maar zie ik hier zelden. Persoonlijk wel eens over nagedacht.

Maar een Tudor/Rolex voor list inkopen en voor list verkopen snap ik niet, dan zou ik hem zelf liever nieuw in de winkel ophalen. Ik vertrouw dat ook niet. En qua geld teveel of impulsaankopen; ik kan ook een Tesla/Porsche Panamera of wat dan ook nieuw kopen als ik er zin in heb, maar zulke impulsaankopen doe ik niet. Waarom dan wel een horloge van 10/20k? Het ‘ik heb een volwassen salaris dus het kan’ - dat kan 80% op dit forum zeggen.

Wantrouwen zit mijn systeem, ik zit hier nog niet zo heel gek lang maar kijk vooral in het blauwe gedeelte, en er zijn al wat namen die mij redelijk negatief/wantrouwend opvallen. Goeie deals komen niet vaak voorbij in mijn optiek.

6 likes

Iedereen kan in het buitenland wat kopen zonder btw, daar behoef je geen ondernemer voor te zijn. :innocent:
En dan bedoel ik b.v. Zwitserland, daar zijn die mensen heel behulpzaam mee…

Voor een particulier binnen de EU gaat die vlieger niet op.

1 like

u wil toch geen EU horloge? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Rip.

Is ie verkocht?

1 like

Daar lijkt het op.

Shit. Ik was m aan t volgen. Toont maar weer es aan dat je best nooit twijfelt.

Goed voor jou :+1:t4:

1 like

Ik hoop niet dat jij voor de recherche werkt.

3 likes

Ik vind dit hypothetisch voorbeeld wel mooi! (Ik ben te naïef om hieraan te denken, en te arm, maar zou het ook doen)
Zo las ik ook ooit het verhaal van iemand, die al 20 jaar lang 2 flessen whiskey koopt (per bepaalde periode). 1 voor consumptie en 1 voor belegging. Heeft hem ook geen windeieren gelegd!

2 likes

Gast, dat ding stond drieduizend jaar in het blauwe gedeelte. Waar wachtte je op?

4 likes