Op de laatste Euro prijsverlaging:wink:
Volgens mij hadden wij heel snel nadat je hem had aangeboden contact over het overnemen ervan, maar jij wilde er meer voor hebben dan ik toen wilde geven, en ik vond toevallig erg snel een andere. Dus het kan vriezen en het kan dooien in GS land. Het had zo kunnen zijn dat je hem erg snel kwijt was geweest, helaas duurde het deze keer iets langer.
Dit topic doet me denken dat er ruimte kan zijn voor een soort vakantieveiling opzet.
Persoon A wil graag horloge X en is bereid hem nieuw te kopen, maar wil wel wat zekerheid dat hij hem weer kan flipperen als hij niet bevalt.
Persoon B wil ook graag horloge X, maar is een zuinig persoon, geeft liever wat minder dan wat meer uit, maar vindt het prima als het horloge niet meer “Nieuw in de Doos” is, maar war haarlijntjes vertoont.
Als persoon B nu intekent voor een bedrag op dat horloge, en persoon C en D etc doen dat ook voor hun eigen bedragen. Dan kan persoon A relatief veilig kopen, wetende dat hij hem door kan zetten aan BCD, met enig verlies.
Ik wil bijvoorbeeld als persoon B best deze gouden Grand Seiko. Als een persoon A hem even koopt, en daarna weer flippert, kan hij hem bij mij kwijt voor 5.000 euro:
Ik denk dat ik persoon A, B, C en D niet mag…
Knieperts
Je onderschat hoe wijsneuzerij bijdraagt aan eigenwaarde!
Een perfect voorbeeld van sociale dienstverlening ,als persoon z wil hier graag nog even een paar euris overbieden en voordat je hier weet zit je weer op de oude vraagprijs .
Ik kan je zeggen ,dat ik ook zo in de wedstrijd zit .Een goede risico inschatting m.b.t .waardevermeerdering vind ik erg lastig op dit moment ,daar ik nog weinig ervaring heb in de horloge wereld ,geen zekere indicatie heb van de prijs-kwaliteits verhoudingen en een gebakken lucht gradatie hierop in mindering kan brengen …daar zal mijnerzijds nog al wat research aan vooraf moeten gaan, dit vanuit beleggings optiek en heeft niets te maken met beleving van het horloge in de hogere segmenten.Ik heb op het forum nu 2 keer een perfecte deal kunnen sluiten in het lagere segment zeg maar en een super afhandelings gebeuren meegemaakt en een b.v.” Rolex “ beleving van 30 euro mogen ervaren dus goede deals op dit niveau zijn zeker mogelijk .
Mooi man !
Haha, JIJ kwam er niet van af. Ik heb er in de afgelopen jaren in totaal 4 weer verkocht en die waren alle meteen weg. Misschien trek jij alleen mensen aan die bling bling zoeken?
Even on topic:
Er staat een zo goed als nieuwe 44GS in het blauw. Die vent maakt er flink verlies op, wat bezielt hem?
Tx! Heeft een paar jaar in de kist gelegen, maar nu wel weer opnieuw verliefd zeg maar
Dat zal vast gebeuren maar volgens mij zijn de regels hier toch duidelijk over?:
Als je iets koopt of maakt met de intentie het weer te verkopen, dan is het handel!
Als je een horloge koopt met 30% korting en je zet hem meteen hier te koop voor een paar honderd euro meer dan je zelf hebt betaald, dan is het handel!
Als je zelf pouches, horlogebandjes, watchrolls etc etc maakt om hier aan te bieden, dan is het handel!
Het feit dat het een hobby is, dat je geen winst maakt, niet bent ingeschreven bij de kvk etc etc doet voor ons niet ter zake.
Dat jij dat ding eens onder het stof vandaan haalde?
Ook ik heb zeer regelmatig horloges verkocht die nagenoeg nieuw waren. Vaak met verlies en heel zelden met een beetje winst. Bij mij was de hoofdreden dat ik heel erg lang op zoek ben geweest naar mijn “stijl”. Ik heb inmiddels bijna jaren van mijn leven weggegooid aan YouTube filmpjes die over horloges gaan. Steeds op zoek naar de beste/mooiste aanvulling voor mijn horlogedoos. Ik heb ook lang gedacht dat ik van alle soorten stijlen een exemplaar moest hebben. Daarbij heb ik me vaak laten overhalen door de argumenten van de makers van de filmpjes en bestelde ik horloges (vaak zo goedkoop mogelijk) zonder het in het echt te bekijken.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat deze strategie niks voor mij is. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een toolwatch/duiker iemand ben en dat ik niet kan genieten van veel horloges tegelijkertijd. Dit heeft ertoe geleid dat ik in rap tempo van bijna 40 horloges terug ben gegaan naar 5. En ook daar ga ik nog wat aan veranderen. De meeste horloges die ik heb verkocht waren amper gebruikt. Niet omdat ik ze niet mooi vond, in tegendeel zelfs. Het waren vaak hele mooie horloges. Ze waren alleen niet voor mij. Gewoon omdat ik er toch niet de klik mee kreeg. Die “klik” komt bij mij echt maar heel zelden en als hij er is dan gaat dat horloge ook nergens meer naartoe.
En soms moet je ook een horloge een tijdje “proberen” om de klik te krijgen. Je kan naar een juwelier gaan maar ik heb er dan vaak last van dat ik het “gevoel” alweer verloren ben zodra ik daar de deur uitloop. Het risico van proberen is dat je hem dus vrij snel daarna alweer te koop zet.
Ik had dit precies andersom bij een horloge. De bb36 met zwarte wijzerplaat leek mij waanzinnig, maar toen ik hem in het echt om had viel het tegen ach, het kan verkeren hè
De term grail is sowieso nogal aan erosie onderhevig op dit forum.
Ik heb ook wel eens iets vrij snel weer doorverkocht. Soms amper gedragen. Een Hamilton en een Frederique Constant als meest recente voorbeelden. Beiden onder listprijs aangeschaft. Het komt dan niet in mij op om dit voordeel dan niet aan mijn mede liefhebbers door te geven. Als ik ervoor krijg wat ik betaald heb dan ben ik blij. Als ik iets minder krijg ervoor dan ben ik tevreden.
Wil vast af van zn quartz shitter.