Dat moet het zijn. Geen collectioneur d’horlogerie exceptionnel
Hoe duid je deze dan? :
Verkocht je die allemaal via hier? Heb zelf ook een hoop horloges waar ik wel afscheid van wil nemen, maar daar zal niemand hier interesse in hebben (oa plakmerk). Welke kanalen gebruiken jullie nog meer om horloges te verkopen?
Goeie vraag, is mij ook ook opgevallen. Wellicht dat mensen zich vervelen ivm corona en dan iets bestellen waar ze achteraf spijt van hebben.
Nee…… hier heb ik de rechten nog niet. Ik gebruik hoofdzaak marktplaats. Super frustrerend platform waar je 99% koopjesjagers te woord moet staan. Maar goed…… het gaat uiteindelijk om die 1%. Geduld is daar een schone zaak.
Soms ook Chrono24. Maar dan alleen bij de duurdere of zeldzame horloges. Die waarvan je weet dat het gemiddelde marktplaats volk ze toch niet weet te waarderen.
Dank je wel. Dan ga ik mijn geluk ook eens daar beproeven. Heb het inderdaad niet zo op MP, maar wie niet waagt, die niet wint zeggen we dan maar
Ik heb nog steeds een GS in het blauwe deel staan voor weinig
Maar hoe kan het dat ik mijn horloges op MP veel sneller kwijt ben voor een goede prijs dan hier op het forum?
Tuurlijk kom je gelukszoekers tegen, maar ik die zitten hier op het forum ook genoeg.
Blijkbaar doe ik toch iets goed, ik heb eigenlijk nooit spijt van een aankoop en heb de meeste van mijn horloges nog steeds en ook nog steeds houdt ik van ze allemaal.
Als jij ze snel verkoopt ben ik wel benieuwd naar je sales technieken .
Horloges op het forum te koop zetten heb ik nog geen ervaring mee. Op marktplaats duurt het bij mij altijd vrij lang voordat er echt iemand komt die voor een normale prijs het horloge wil overnemen. Ik merk dat ik op een gegeven moment vaak in de verleiding kom om dan maar akkoord te gaan met een lager bod. Inmiddels heb ik de ervaring dat ik dat niet moet doen. Gewoon geduld hebben en de advertentie soms opnieuw op MP zetten om hem weer bovenaan te krijgen. Er komt altijd iemand die hem koopt.
Ik heb via marktplaats ook best goede reacties gehad. Ook gelukszoekers en idioten, maar die zijn er buiten het forum nu eenmaal gemiddeld wat meer dan er binnen. Maar het aantal kijkers op marktplaats is vele malen groter, en dat kan best resulteren in een snelle verkoop.
Laatst een horloge dat hier maanden te koop stond in 1 dag op ebay naar australie verkocht. Voor 50% meer dan waarvoor iemand het hier had mogen hebben.
Maar liefst verkoop ik via het forum.
Kijk, dit is een schoolvoorbeeld van economie steunen. Top. Gewoon omdat het kan.
Het zelfde is ook hier “het”
Heb geen haast met verkopen. De “forumspirit” term alhier ( uhumuhum ) komt voornamelijk te voorschijn bij het aankopen, waarbij de verkopende partij over het algemeen “die spirit” financieel negatief moet dragen. Zelden is er een faire aankoopprijs door mede forumers te bespeuren.
Two cents me.
Ca. 12.5 jaar jubilerend lid
Das war einmal. Tenietgegaan met de serieflipperaars in ruste.
Heb regelmatig iets kunnen kopen waar iemand hier meer op had kunnen verdienen. Daarom ga ik het liefst een horloge zelf bewonderen bij de verkoper. Je hebt een gedeelde hobby en vaak gun je iemand eerder iets als je ziet hoe enthousiast iemand reageert.
Zo heb ik ook wel iets geruild met gesloten beurs, puur omdat we beiden elkaar en de horloge draagtijd gunnen. Ik verkoop vaak liever aan liefhebber dan aan een zakelijke verkoper. Zal wel emotionele zwakte van me zijn…
Als die fair is?, ja.
Te veel wannebee’s & lowballers , ook hier.
“wie de schoen past” trekken 'm aan
Cheers.