Waarom staat de secondewijzer stil? Oh toch niet (...)

Heb het allemaal niet gelezen, maar gefeliciteerd met je Chronostasis, zelf ken ik het merk niet.

6 likes

Herkenbaar :scream:

Gelukkig is er gewoon een verklaring voor. :sweat_smile:
En ben ik niet de enige die dit heeft.

1 like

Dan is dat het :wink:

1 like

Dit heeft toch alleen betrekking op quartz heb ik altijd geleerd ?

Vandaar dat ik 'm heb laten verwijderen! :sweat_smile:

20240511_090911~2

Ik kan me voorstellen op Quartz juist meestal niet.

Dit heeft betrekking op alles waar voorspelbaarheid van toepassing is, vandaar dat de (quartz) secondewijzer een veel gehoord voorbeeld is omdat daar ‘het tijdsverschil’ opvallend is.

Ah. Makes sense. Heeft te maken met de beweging van de ogen en hoe het brein vaak dingen blokkeert en / of dingen zelf invult.

1 like

Ik dacht, omdat het effect veel korter is dan een seconde, dat je het veelal niet ziet bij Quartz, dat per seconde tikt.

De video legt het precies uit

1 like

Je kijkt met je brein, niet met je ogen

1 like

Herkenbaar!

Nb. Drink geen alcohol en doe geen drugs. Wel Brabants kraanwater dus misschien indirect en onbewust toch beide :grin::thinking:

1 like

Chronostais. Leuk om te weten. Ik herken het wel. Altijd gedacht dat het aan mijn leeftijd lag. Trage hersenen?

Ik heb dit vooral als ik een paar dagen een mechanisch of elektronisch uurwerk met balans heb gedragen en dan switch naar m’n quartz.Elke keer als ik dan kijk denk ik even dat hij niet meer loopt. DIe eerste beweging lijkt echt lang te duren.