Gezien de zool zijn dit van die schoenen met wieltjes erin, toch?
Ik ken dat allemaal wel, maar Balenciaga trek ik meer bij merken als Philippe Plein, Saint Laurent e.d. - dat wordt niet echt verkocht bij de type winkels die ik bedoelde. In mijn voorbeeld doel ik meer op de gangbare luxe herenmodezaken.
Nee hoor, ik moest ook even ter bevestiging googelen, al dacht ik al dat het daar om ging
Moet zeggen, ik ben weer behoorlijk geschrokken…
Nee hoor, heb ik ook moeten doen…
Ik heb het idee dat mensen die een Armani pak kopen ook een Armani horloge willen en geen Seiko oid
Zo een horloge maakt indruk op mensen die van merkkleding houden en verder niet veel om horloges geven buiten het opvallende uiterlijk van een fashionwatch.
Ik heb een kennis die blijft dit soort horloges kopen en vindt dit vergelijkbaar met merken als Breitling of Rolex.
Hij kan overigens makkelijk een mooi meganisch klokje kopen als hij wil,maar de naam Armani of Boss vindt hij veel meer indruk maken,dus daar gaat het om
Ik denk dat veel mensen zo denken die niet zo als wij horloge gek zijn
Ik was zelf een tijd geleden bij de bijenkorf Den Haag en vond de collectie erg prima voor een bijenkorf. Ze hadden longines, tissot en noem het maar op allemaal er gewoon liggen.
Ik denk dat dit de reden is waarom Ralph Lauren, Hermes en Chanel ineens met haute horlogerie op de proppen komen, omdat de traditionele horlogemerken veel mensen gewoon niets zegt.
Niet in Amsterdam :
Meistersinger, Oris, Hamilton, Junghans, FC, Seiko, B&R, B&M, Maen, MLC, Fromanteel.
En een Longiness Store. Geloof ook een Tissot hoek.
Ik zou alleen nooit een Oris in de Bijenkorf kopen, met 200 meter verderop de Oris Boutique.
Dat geldt ook voor Seiko.
Wel grappig dat dit veel per vestiging verschilt.
Zo was den haag ook die konden zich toen met een luxe juwelier vergelijken. Nu, met een “normale” juwelier. En als je zag hoe seiko vroeger uitgestald stond. Zoveel aandacht krijgen mode merken nu.
Nope…
Nou moet ik zeggen dat naast de betere merken, er ook echt honderden wanstaltige bagger-horloges liggen hoor…vitrines vol, rijen dik.
Vaak een accessoire voor erbij. Mensen hebben een leuke outfit gekocht en willen het afmaken met een accessoire zoals zo’n horloge. Die paar honderd kunnen ze misschien wel missen maar om nou 8K uit te geven om je outfit af te maken gaat vaak een beetje te ver.
De serieuze herenmodezaken waar ik kom verkopen geen horloges, dus ik begrijp je niet echt.
De serieuze horlogezaken trouwens ook geen pakken, en de serieuze schoenenboer weer niets van het bovenstaande.
Kom je te veel bij Hudson Bay of zo? Van die winkel van sinkel tenten uit 1972?
Het is maar wat je goedkoop noemt. Driehonderd euro voor een Chinees quartzhorloge vind ik zelf verdomd veel geld.
Maar mensen die gaan winkelen bij dergelijke kledingzaken doen dat uit een bepaald lifestyleperspectief en vinden het belangrijker dat er ‘Emporio Armani’ op het horloge prijkt dan wat het horloge eigenlijk zelf kan en wat het doet.
Die moest ik even opzoeken. Is dat erg? …zeker ook niet hip! Jammer dan.
@HorloG, je bent niet de enige…
Is gewoon een fantastisch verdien model. Eerst €2000 afrekenen voor een pak en wat overhemden waarbij je toch even moet slikken. Daarbij tijdens het afrekenen voor €250 een leuk horloge scoren wat er goed uitziet geeft dan wel weer een positief gevoel.
Vergelijk het een beetje met de hot-dogs van Ikea. Eerst die dure Pax kasten betalen en nog meer spullen die je eigenlijk niet nodig had. Om vervolgens voor €1,50 een hot dog met een frisdrank te kopen. Op die manier verlaat je toch met een positief gevoel de winkel.
Horlogeliefhebbers zijn een niche, 99% van de mensen geeft er niets om en/of weet nauwelijks wat een uurwerk is. Kijk naar wat Gucci onder hun eigen naam verkoopt voor troep.
Draadje kan dicht hoor. Enige correcte antwoord.
Ik moest ook even opzoeken wat het zijn. Had ik het maar niet gedaan. Ik vind ze zo mooi dat ik heb besloten een paar te gaan kopen. Moet ik wel eerst 2 Seiko’s verkopen.
Volgens mij sla je hier de spijker op de kop. Dat wij nou de hele dag naar de pols van iedereen kijken, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook doen. verreweg het grootste deel van de mensen wil iets om de pols wat de tijd aan geeft en op de juiste wijze glimt. Niet meer, niet minder.