Waarom worden er zoveel black bay fifty eights te koop gezet?

:joy::joy:.

Oké, een BMW met een ander jasje.

1 like

sorry maar ik blijf het belachelijk vinden … ze liggen wel bij dealers , wordt hier gewoon op t forum geschreven.
(morgen ga ik het checken :wink:)

ik denk dat sommige gewoon niet genoeg rond kijken en als er een aantal maar blijven roepen dat ze heel schaars zijn dat helaas aannemen.

ik snap dan ook best dat de omega seamasters van een paar maanden oud die hier worden aangeboden voor €3795,- zo snel verkocht worden.
jong gebruikt scheelt het €500,- met de bb58 maar je koopt een klok van een heel andere prijsklasse en kwaliteit

3 likes

Met de bon van ING krijg je ook nog eens 250 euro korting bij een grote AD in alle steden.
Dan is de keuze toch helemaal snel gemaakt.

3140 euro nieuw.

4 likes

Dat is dan ook weer zo. Maar met een prijs zo dicht bij nieuw, zou ik toch een nieuwe overwegen, ook al betaal je full price.

Daarnaast, ik had laatst een akkefietje met mijn horloge (geen Tudor), dat werd bijzonder netjes opgelost door de juwelier, omdat ik daar klant ben. Had iemand het ding van mij gekocht, dan vermoed ik niet dat hij daar dezelfde service zou hebben gekregen. Dus zelf nieuw kopen bij een winkel heeft in mijn optiek voordelen die wel een kleine premium waard zijn. Naast het feit dat je dan ook werkelijk een nieuw exemplaar hebt (dus bij aankoop eerst passen, wellicht vergelijken, volledige garantie (zonder dat er al een jaartje is afgesnoept), band op maat maken of wisselen (ook op latere momenten, zonder weggekeken te worden)).

2 likes

Met alle respect voor de Seamaster (ik ben er zelf ook gek op). Maar die ‘prijsklasse’ bepaald Omega zelf. Ik kan het aantal prijsstijgingen inmiddels al niet meer bijhouden. Maar volgens mij is exact hetzelfde model iets van 500 euro duurder geworden dan bij de introductie een paar jaar (3 jaar?) terug.

4 likes

Ik knapte volledig af op mijn BB58 door de wijzers.
De wijzers van de Seamaster vind ik ook erg lelijk en de vorm van de bezel is het ook niet voor mij.
Zo, genoeg gezeurd.

2 likes

Zo is er met ieder horloge natuurlijk wel iets. :ok_hand: Dat is misschien ook de reden dat vrijwel niemand een one-piece collectie heeft.

Wat ik het leukst vind aan de Seamaster zijn de hoge en subliem-afgewerkte indices en de zichtbodem met het in-house uurwerk.

3 likes

Haha, ik volg je, vooral dat met die wijzers van de Seamaster. Zo jammer… maar inderdaad ook dit:

Wat me ook tegenvalt aan de BB is dat ondanks de bescheiden afmeting hij op een ietwat smalle pols (kleine 17cm) wel past maar ook niet wauw comfortabel is. Iets te dik naar mijn gevoel om er een daily van te kunnen maken.

1 like

Als meer mensen zo dachten, zou er niet zoveel Rolex verhandeld worden.

Is het ook. Mijne gaat nooit meer weg :sunglasses:

1 like

Ik ben het een aantal keren oneens met je geweest, maar over de Seamaster moet ik je wel gelijk geven. Dat is kwalitatief een veel beter horloge. En voor die beperkte meerprijs een ‘no brainer’ lijkt me.

1 like

Dank voor je geweldige bijdrage. Leuk en leerzame :+1:

1 like

:point_down:t4::point_down:t4::point_down:t4::point_down:t4:

2 likes

Ik denk de sneeuwvlok… :angel:

3 likes

I rest my case.

1 like

Interessant! Ik heb de mijne op 1 april gekocht en heb mezelf sinds toen moeten dwingen om af en toe toch eens iets anders te dragen. Zelfs die sneeuwvlok die ik op foto’s maar niks vind, stoort me niet om de pols.

Ik vind het een heerlijke beater. Ongecompliceerd, verdraagt wat deukjes of krasjes wel goed en zit erg comfortabel om de pols.

Op foto zou ik het nooit gewild hebben, de zwarte vond ik echt niks, maar die blauwe… werkt prima voor mij.

5 likes

:point_up: dit dus

1 like

Top! Het feit dat hij niet voor mij is/was zegt alleen iets over hoe ik het horloge zie en ervaar natuurlijk.

1 like

Uiteraard. Ik had er in het begin ook wel wat schrik voor. Had hem in licht beschonken toestand gekocht en dan zit je daar de volgende dag en denk je: zo, dit is interessant. Maar beter meegevallen dan verwacht dus, alhier.

3 likes