Waarom worden er zoveel black bay fifty eights te koop gezet?

Met de Pelagos had je ook een periode dat het blauwe deel vol stond met die dingen. Waarschijnlijk een hoop mensen die in een impuls kopen en er vervolgens weer snel vanaf willen :slightly_smiling_face:

1 like

Omdat men er uiteindelijk achter komt dat het geen topper is, geen blijver.

3 likes

Heb je even? Een meistersinger verkopen is niet mijn allersterkste eigenschap. De black bay was in 7 minuten weg.

4 likes

Viel mij ook al op met die Seamasters :scream:

3 likes

Als ik al die insta sterretjes hoor praten over bentley als een daily driver, dan kunnen we gs daar ook wel voor aanhouden. :slight_smile:

3 likes

De modellen die de laatste tijd het meest te koop worden aangeboden zijn volgens mij in de eerste plaats de Omega Seamaster Professional (2020) en in de tweede plaats de blauwe Tudor Black Bay 58. Waarschijnlijk omdat er behoorlijk wat hype was rond deze modellen (met name bij de Tudor) en veel mensen die modellen daardoor besteld hebben.

3 likes

Het viel mij ook op.
Een van de redenen die ik kan bedenken is dat het bij de introductie een “relatief” gewild maar schaars uitgeleverd model was. Op chrono werden ze boven list aangeboden.
Een beetje de tactiek die Rolex ook heeft.
Nu de BB58 “relatief” goed verkrijgbaar is bij de AD voor list, lijkt het alsof mensen er weer van af willen.

1 like

Bedoel meer dat de automaten van een 4k list helaas geen lume hebben.

Vind GS een schitterend merk. Heb er niet voor niets 3. Als ze de de Snowflake nu eens 2 mm kleiner zouden maken sluit ik niet uit dat die er ooit nog eens zou komen.

:grin:

O ja on topic. Goeie vraag. Ik weet niet of t toeval is. Bij mij heeft die t veld moeten ruimen om mijn haalbare grail te funden

@Rolopalooza. Viel me idd ook op dat de laatste tijd veel seamasters te koop staan. Vooral van de huidige generatie. Mss toch wat te groot op te lomp ofzo? Is een schitterend horloge, voor mij helaas net wat te groot iig

4 likes

De HF circle of life: Met z’n allen een model hypen, iedereen besteld 'm en een tijdje later staat de helft in het blauw. Als je weet hoe het werkt kun je er je voordeel mee doen en net na de hype een leuk exemplaar opvissen :smile:

9 likes

Ja die nieuwe Seamaster modellen zie je ook veel :slightly_smiling_face:

2 likes

Uiteindelijk wil je toch de oude ETA met een roosje en wbt Omega Seamaster. Natuurlijk ga je dan voor het vorige model zonder golfjes …
41mm rulez
Dit zeg ik namens een vriend :wink:

35 likes

Het is dan ook Ik vind het dan ook een ietwat saai horloge met een rare urenwijzer.

1 like

Bij Gassan lagen gisteren beide op voorraad:

19 likes

Het zal wel aan mij liggen, maar een Tudor Pelagos (3000-4300 euro, afhankelijk van 2e hands of nieuw) als impulsaankoop? Een horloge van 100-300 euro is wat dat betreft (voor mij) een impuls als ik het ergens in een etalage zie liggen, maar hogere bedragen zitten me echt niet lekker.

Aan de andere kant zou ik graag willen dat ik een pelagos als impuls zo kon veroorloven.

Volgens mij heeft @25tien net verkapt; “ja, ik wil” gezegd tegen je meistersinger.

3 likes

Dit is het ‘probleem’ denk ik

2 likes

Dat vind ik zelf ook. Mooi gedaan maar net wat te lomp denk ik.

Aan de andere kant, de BB58 is perfect kwa maat maar zie je ook veel. Die is toch wat te plain denk ik.

:thinking:

3 likes

Ja die Seamasters zie je ook bij de vleet. Toch niet wat ze ervan verwacht hadden. Gekke is dat de bb58 nog voor bijna list wordt aangeboden en een seamaster zeker niet.

3 likes

Zou men misschien liever voor een HEUER gaan, in plaats van tag heuer?

2 likes

Omdat het een saai horloge is. Zeker bij de ETA versies snap ik niet waarom je ruim 2k zou willen uitgeven aan een 2ehands bb…voor dat geld koop je bij wijze van spreken 4 hamiltons / davosa’s u name it

1 like