Waarom worden er zoveel black bay fifty eights te koop gezet?

Hee, ben jij dat nou, RLC?

Ik heb totaal geen afgunst. Ik kan morgen 20K op tafel ploffen om een gouden day-date te kopen, maar ik doe het niet omdat ik ze lelijk en ongeraffineerd vind. (Ik zie trouwens op Chrono dat je maar 12-17K mee hoeft te nemen, dat valt dus mee)

Er zijn tegenwoordig maar drie redenen om Seiko te verzamelen:

• Wijzerplaten
  • Wijzerplaten
  • Wijzerplaten

Dat doen ze goed, of het nou vintage linen is, of sunbursts, brushed, kleur, wat dan ook. Zeker als je in de Grand Seiko’s en de exotischer Presages terecht komt.

Als de Rolex OP met Olijfgroene wijzerplaat en oranje accenten in een 36mm kast had gezeten had ik al lang een Rolex gehad, het moet gezegd. Ook al is de bezel iets te bol en iets te aanwezig, en kun je bij de 36mm twijfelen of de wijzers wel de juiste lengte hebben…

De rest van Rolex valt af omdat: Mercedes wijzers. Niet onderscheidende wijzerplaten. En waar de exotische wijzerplaten in zitten doen ze stomme dingen zoals het weglaten van minute-tracks.

Ik kan aan dat merk geen touw vastknopen.

Het frappeert mij dat iedereen dan denkt dat dat jaloezie is, terwijl het toch echt op ontwerp, kleurkeuze en de wat matige afwerking vast zit.

Maar goed, een wijzerplaat-voorbeeld van hoe het dan wel heurt?

En een kleurstelling die gewoon cool is?

Tip van Mr Seiko: Het is niet alleen Seiko wat er blinkt.

10 likes

Saaie wijzerplaat maar ken geen ander merk die de kast en band voorziet van een eigen speciale finish.

2 likes

En zo is het.

Maar noem mij nou eens een Volkswagen die mooier is dan een Audi?

:v:

Controversieel. Tudor gmt > rolex gmt

Binnen de constraints van de Day Date is dat inderdaad een prachtig stukje afwerking van de kast en band. Ik kan dat soort details erg goed waarderen.

Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde Day-Date er op chrono24 zo uitziet:

Da’s mindere koek dan die jij daar vast hebt.

2 likes

T-Roc vs. Q2

De huidige VW Tiguan

Klopt die bezel wel? De lijnen zijn Schots en scheef…

Dat is zekker waar tag is een groote speeler en auto sport fans

Arteon vs A5 :speak_no_evil:

Ja jammer.

You lost me there.

Maar je hebt me wel overtuigd dat ik me wat moet verdiepen in het gamma van Hamilton. En dat van Timex.

1 like

Potverdomme, nu toch.

1 like

Post van deze zondag :ok_hand::ok_hand:

1 like

:rofl:
ik kan het niet laten en ga het dus nog een keer zeggen: “Audi, Fyra nollor på grillen och en femte bakom ratten.”

Hoe kan ik dit vertalen naar Rolex…hmm

2 likes

Ontopic: waarom daalt de prijs van die krengen dan niet?

2 likes

Doordat het aanbod kennelijk niet hoog genoeg is om de prijs te laten dalen.

1 like

Precies.

Dus er worden er helemaal niet veel aangeboden.
Topic kan dicht.

5 likes

:rofl:

Klopt :+1: