Waarom worden zo veel marriages aangeboden?

Op een grote internationale veilingsite met 4 letters e**y worden heel vaak marriages met IWC werken (meestal type 972 of 982) aangeboden. Deze zitten in nieuwe kasten, die allemaal uit hetzelfde fabriek lijken te komen.

Indien er een markt is voor dit soort recycling vindt ik het prima.

Maar indien men probeert zo een marriage als Portugieser te verkopen, dan gaat het mij te ver.

Omdat de verkopers en makers daarvan weten dat hebberigheid de kritische blik weleens kan vertroebelen.

Lutz Schreef:

Op een grote internationale veilingsite met 4
letters e**y worden heel vaak marriages met IWC
werken (meestal type 972 of 982) aangeboden. Deze
zitten in nieuwe kasten, die allemaal uit
hetzelfde fabriek lijken te komen.

Indien er een markt is voor dit soort recycling
vindt ik het prima.

Maar indien men probeert zo een marriage als
Portugieser te verkopen, dan gaat het mij te ver.

Nu ben je zelf een groot voorstander van zakhorloges, ik snap dat mensen hier een leuke hobby aan hebben. Maar, er zijn mensen die dit niet snappen, deze mensen, (vaak Oostblokkers) vinden zakhorloges niet van deze tijd. Zij vinden het nodig om polskasten om zakhorlogeuurwerken te bouwen.

ik denk dat er nog een tweede aspect meespeelt.
Goud levert giga vele op, dus als je de kast nu eens verkoop voor het goud en het uurwerkje inbouwt in een polshorlogekast??? Dubbel winst, toch?

Maar goed ik ben ook wel eens van dit soort huwelijken tegengekomen, vind sommige mooi gemaakt. Heb er op de rikketik eens een zakhorlgoe/polshorlgoe marriage gehad met repeater en chronograaf vastgehad, had ik graag willen hebben. Wilde er alleen 1300 voor hebben.

Ik kom ze ook vaak tegen op ebay en ik moet zeggen dat er prachtige exemplaren bij zijn.
Hagelnieuwe, en ook oude omgebouwde kasten met een zakhorloge uurwerk
Er staat vaak een overdreven mooi verhaal bij over de geschiedenis van het merk, en vaak wordt er niet bij verteld dat het een mariage is.
Veel van deze horloges komen uit het oostblok en dat is eigenlijk niet zo vreemd want je komt daar ook veel stokoude exemplaren tegen.
De ombouw werd daar vroeger al veel gedaan, meestal voor het leger,ook veel Russische uit de jaren 40-45.
Deze oude 44mm nikkelen kast is afkomstig uit Bulgarije en ik probeer daar met mijn twee linkse handen het uurwerkje wat er naast ligt in te bouwen. :slight_smile:

Explore Chris Kellner

:sunglasses: Altijd leuk zulke discussies, maar wordt eroverheen gekeken en echte oorzak vergeten Geld en stijgende goud en zilver $€$€$::o::o::o prijs die heel wat zak en polshorloges het nek heeft omgedraaid:)o8-).
Gelukkig werden niet alle uurwerken meteen in een prullenbak gemieterd, maar zijn ook heel wat waardevolle uurwerken bewaart gebleven.
En het is niets nieuws en alleen van deze tijd, maar van alle tijden en meeste gerenommeerde Horloge merken gebruiken uurwerken van merk A en kast wordt besteld bij de B en de wijzerplaat bij C 8-):sunglasses: assembleren doen ze zelf of wordt dat ook vaak uitbesteed::o hmmmmmm 8-)8-):sunglasses: is dat dan ook een Mariage horloge :S:D

Ik heb wel bewust een mooie Mariage Longines horloge laten maken in Polen, hier het verhaal.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,174414,174414#msg-174414

Groeten
Iwan

Tsja Iwan jammer maar helaas. Maar aan de andere kant goud is zo duur dat ik het het meestal niet waard vind. zilver is dan veel leuker, want dat is betaalbaar en in mijn ogen soms wel mooier.

Alle inkopers in de regio hebben mijn kaartje, als ze wat bijzonders binnenkrijgen, dan bellen ze me en kan ik een taxatie/inschatting voor ze doen. Zaterdag ga ik ookw at gouden zakhorloges bekijken, ik heb gereedschap bij om de uit de kasten te halen, want als het de moeite niet waard is heb ik in ieder geval een compleet uurwerk over wat er netjes uit is gehaald, omdat ik dan meestal als dank voor de moeite de uurwerken wel mag houden. Als er wel wat bijzonder bij zit, neem ik het meestal over voor iets meer dan de prijs die de smelterij ervoor zou geven.

Bepaalde gouden horloges mag men gerust slopen van mij en lig ik er ook echt niet wakker van, haha. Maar bij de meesten zilveren is het toch wel jammer voor die paar euro zilver.

Ik ben een grote liefhebber van gouden horloges en zakhorloges en zie met pijn in mijn hart aan dat ze voor sloopgoud worden verkocht.

Het is dat de goudprijs zo hoog is anders zou ik me helemaal suf kopen…

Wat is er nu zo fout aan goud…ik kan het meestal niet begrijpen?!

Het grote nadeel van die oude gouden chrono’s is dat de kast zo dun is dat ze vaak gedeukt en beschadigd zijn. Het heeft me al veel geld gekost om ze op te laten knappen, maar wat zijn ze prachtig.