Ik lees dagelijks met veel plezier artikelen en reacties hier op HF. Het valt me op dat een aantal leden zich actief negatief uitlaten over Breitling. Ik vind het van jongs af aan al schitterende horloges en ben nu aan het sparen voor een mooi exemplaar. Iedereen moet vooral vinden wat hij of zij vindt maar ik ben toch benieuwd waar die negativiteit vandaan komt. Is dat louter smaak of spelen er nog andere zaken? (Historie bijv.). Ik respecteer ieders mening maar ben gewoon oprecht benieuwd
Och; merken met een eigen gezicht polariseren!!
Ik heb zelf best een tijd een Breitling gedragen, erg mooi, groot en robuust. De laatste tijd vind ik hun modellen wat minder mooi en hun identiteit een beetje verloren.
Ik vind dat ze zeer coole dingen maken, vooral als het gaat om de aerospace en blackbird achtige modellen. Maar keer op keer gigantisch groot. Als ze wat meer 40mm modellen brengen gaan ze een breder publiek vinden.
Veel gedoe over de vele modellen zonder in house movement, waar iedereen altijd zo tuk op is tot ze de prijsopgave van het onderhoud onder ogen krijgen
Het is elkaar napraten en braaf in de maat lopen!
Maar dan geen verkleinde modellen van hun huidige serie, maar echt vernieuwende dingen. De kracht van Breitling is juist dat ze zo lomp en opvallend zijn. De weg die ze zijn ingeslagen met die nieuwe ceo vind ik maar niks. Plus… Die nieuwe verpakkingen vind ik hopeloos
Zelden iets zo mistroostig gezien als de doos waarin mijn Rolex zat. Lijkt me moeilijk om slechter te doen
Niks mis mee, beetje groot en veel te veel modellen. Sinds kort eigen uurwerk, beetje zelfde hetze als tegen Hublot. Vind het altijd een beetje overdreven. Maar de Navitimer is echt een klassieker en ze hebben hele mooie (betaalbare) vintage gemaakt. Gewoon doorsparen en kopen, hierbij mijn crosswind uit 2003.
Ik vind zelf dat ze de Navitimer en Premier lijnen vernaggeld hebben. Om nog niet te spreken over de compleet overbodige Aviator lijn. De Professional en Avenger collecties vind ik wel cool.
Is niet mijn smaak en ik heb weinig exemplaren gezien die ik echt mooi vind. Als dit wel jouw smaak is moet je er lekker 1 halen en ervan genieten. Zolang je er zelf maar blij mee bent.
Breitling heeft een indrukwekkende historie, dus het is waarschijnlijk smaak en het (patser)imago wat aan de grote blingbling modellen kleeft. De huidige modellen line-up is echter weer wat ingetogener dan vroeger, dus ik denk dat het imago gerelateerde wel gaat veranderen.
Haha ja wat een armoede!!! Koop je een DD met diamanten. Kan echt niet meer, maar ze komen er mee weg! kijk naar de dozen die krijgt bij een moonwatch…
Ik heb niets tegen Breitling, zou ook niet weten wat er mis zou moeten zijn aan hun geschiedenis?
Maar het is ook mijn persoonlijke smaak niet… ze zijn over het algemeen behoorlijk groot en ja, lomp. Onlangs was er hier wel een speciale editie voorbijgekomen als NA die echter wel héél knap was.
Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi!
Ik denk voorheen door t protserige v groot formaat icm veel bling.
Mn Emergency Mission is daar n goed voorbeeld v. Die band kun je zowat als sein spiegel gebruiken.
Dat gezegd te hebben vind ik dat dan weer typisch zn karakter hebben. Net zoals Panerai met hun grote kasten.
Beide merken lijken t wat braver te zijn gaan doen. Panerai met hun kleinere kasten en t weglaten vd beugel.
Breitling met trans Ocean ea wat minder uitbundige modellen.
Daardoor wellicht toegankelijker voor t bredere publiek, maar wat mij betreft ook weer minder onderscheidend.
Ik heb nog nooit een autohandelaar negatief over Breitling gehoord hoor
Zelfde geldt voor Panerai, TagHeuer, Maurice Lacroix. Veelal zijn dit uitspraken van Rolex adepten die niet verder kijken dan hun eigen neus
Alle merken hebben een eigen charme en verhaal dus let love rule…
Dit bedoel ik dus. Dit zijn dus een beetje ruwe uitspraken, andere merken maken ook grote horloges maar dan hoef je een heel merk toch niet af te schrijven?
Veel modellen spreken me niet aan en hier is Breitling bekend als een merk voor bepaalde types in de maatschappij.
Deze onder het nieuwe regime vind ik wel gaaf:
Onder het oude regime:
Jammer dat het winged logo weg is…
Persoonlijk haat ik volledig gepolijste banden, dat wordt zo snel lelijk en ziet er ‘goedkoop’ uit.
Wat een reacties al, dank. Maar het lijkt dus vooral om smaak te gaan. En ja, ze zijn ook zeker groot, maar het helpt denk ik wel dat ik zelf ook groot ben. Heb vaker een kleiner horloge gedragen maar dat valt een beetje weg bij mijn postuur.
Breitbling🥁