Waarom?

@hendrik als de alwetende redder van de onwetende horlogeliefhebber. Bijna goddelijk :joy:

1 like

“koddig” bedoel je…

1 like

Maar we zijn het er toch wel over eens dat het verkoopgedeelte tegenwoordig soms MP achtige trekken begint te vertonen? Althans in mijn ogen wel. Het aanbod is er niet interessanter op geworden in ieder geval. Om over prijzen nog maar te zwijgen.

3 likes

voor een tientje kom ik het ophalen :joy:

1 like

Eens

Daar kunnen we beter over zwijgen inderdaad.

1 like

Als het te duur is, zal het niet verkopen en zullen die verkopers hier wel weg blijven. Naar mij mening moet je zulke lui niet weg gaan sturen om te hoge prijzen. Slechte advertenties mag je wel corrigeren of verwijderen vind ik.

1 like

Het klopt dat er zeker een soort zelfreinigend effect plaatsvindt, maar toch.

Het aanbod is verbreed, bedoelen jullie denk ik? Vroegah kon je hier nooit een fatsoenlijke Armani kopen, dat wordt nu rechtgetrokken. :wink: Daar kun je iets van vinden, maar het is toch niet zo dat er daardoor niks leuks meer te koop is? Je moet hooguit iets langer scrollen.

Ik kan niet voor @malus65 spreken maar dat bedoel ik niet.

1 like

Het was eufemistisch bedoeld, maar toch: heb jij het idee dat er niet alleen meer drek, maar ook minder leuke horloges worden aangeboden? Ik ervaar dat namelijk niet zo.

Ik vind dat er over het algemeen minder interessante horloges worden aangeboden. Kan ook komen door het vertrek van sommige flipperaars hoor. Maar toch merk ik dat wel. En ik zie meer horloges aangeboden worden waarvan ik vroeger dacht dat dat alleen op MP te vinden zou zijn.

1 like

Hmmm, ik koop en verkoop de laatste tijd eigenlijk ook veel minder op het forum, dus misschien dat het me daarom niet opvalt. Bij nader inzien zou je weleens gelijk kunnen hebben.

Dat is een kwalificatie die ik aan jou laat.

Niet minder. Maar met het verlagen van de norm voor verkooprechten zijn er ook niet meer interessante horloges bijgekomen. Voor mij dan.

Denk ik ook. Die zijn hier echter niet verboden. Wat ik er ook van vind.

Ik druk me nog vriendelijk uit, vind ik.

Zoals ik hierboven al aangaf: ik denk bij nader inzien dat je gelijk hebt. Ik realiseer me nu pas dat ik HF al zo’n beetje had afgeschreven als koop- en verkoopkanaal, en daardoor keek ik er blijkbaar anders tegenaan. Daardoor gaat het me kennelijk ook minder aan het hart dan jou - wat meer over mij zegt dan over jou. Eigenlijk wel triest, maar zo gaat dat blijkbaar.