Waarom mag er op een topic in de verkoop sectie niet gereageerd worden?
Ik loop al een tijdje mee alhier maar de ratio daarvan ontgaat mij volkomen
Omdat het anders al heel snel een zooitje wordt in zoān topic, terwijl het bedoeld is als aanbod-topic.
Kijk maar hoe het soms gaat in een āervaring metā¦ā topic of andere topicsā¦wat zeg ikā¦heel HF
Ik denk ff hardopā¦
er heel vaak gereageerd wordt op de prijs en het vaak daarover tot wilde discussies komt met allerhande verziekende commentaren. De Markt is zowat het enige deel van het forum waar het daardoor net rustig blijft!
Wat is er mis met discussies over een prijs?
Verbaas me soms echt over de hoogte daarvan, en dan kun je wel zeggen: had de koper maar wat moeten rondkijken⦠maar toch
Je mag vragen wat je wil. En als de koper het dat bedrag waard vindt is het toch prima? Als die elders goedkoper is, is dat inderdaad de fout van de koper, kan je de verkoper niet kwalijk nemen.
Op de Omega forums gaat het reageren in verkoop topics nog verrassend goed.
daar kan je perfect op reageren via een pm !! Een potentiele koper vindt de prijs altijd te hoog terwijl de verkoper er zo wie zo voor de verkoop wel een tikkeltje bijdoet om later naar een meer conforme prijs te kunnen zakken. Enfin des mensen!
Dat bedoel ik. We zijn er toch ook " om elkaar te helpen nietwaar? "
helpen moet uiteraard kunnen. Doe je via een beleefd pb tje
Een reactie kan misbruikt worden om het topic van een bevriend hf lid te uppen. Vandaar dat b.v een reactie met alleen pb ook niet is toegestaan, vermoed ik.
Toch lukt het je als een echte trol discussies die al 1000 keer zijn gevoerd weer op te rakelen
En de 10000 topics waar dit uitgebreid besproken wordt gemist hebben?
dat doe je dan maar bij de autoboer in derde hands autoās.
Het gaat niemand wat aan waarom een verkoper een bepaalde prijs voor een horloge wil.
Vind je het teveel: kijk je toch lekker ergens anders.
Er valt natuurlijk weinig boeiends op een horlogeforum te melden als je niks boeiends hebt.
om over (zijn) fotoās maar te zwijgenā¦
Beetje ver gezocht i.m.h.o⦠Het āuppenā van een topic heeft weinig zin, of het moet gepaard gaan met een prijsverlaging. Mijn insteek is een argeloze horloge koper te behoeden voor een te dure aankoop. Dat gaat niet met een beleefd pb tje
Advertenties die bovenaan staan worden het eerst gelezen. Je hebt meer kans om je klokje te verkopen wanneer je bovenaan staat.
Daarom is de regel dat je eens in de twee kalenderdagen een āupā mag doen. Zo heeft iedereen eerlijke kansen. Dit heeft ook te maken met het feit dat wij hier niet hoeven te betalen voor onze advertenties.
Daarom is het dus verboden om een reactie te doen, omdat het systeem de advertentie dan meteen weer bovenaan zet. Zo zou je dan zelf je advertentie gratis en ongestraft omhoog kunnen zetten- zo vaak je wilt- door op je eigen advertentie te reageren of een kennis te vragen dat voor je te doen. Dat zou inderdaad een zooitje worden en niet eerlijk zijn
Mwah, als de reactie bestaat uit de constatering dat het aangebodene veel te duur is�
Dan koop je het toch niet?? Er staat nergens een verplichting tot koop naar mijn wetenā¦
En trouwens, wie bepaalt of iets te duur is? Jij?