-Waarom?-

Lees ik hier opvallend weinig over Cartier ? Ik zie andere dure klokken als waren het warme broodjes, maar Cartier?! Is dit merk in de ban of zo?

KlukKluk

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Inderdaad, scherpe observatie. Maar zo zijn er veel meer merken die niet vaak voorbij komen.
Er zijn forum-favorites en underdogs…

klukkluk Schreef:

Is dit merk in de ban of zo?

Niet in de ban. Maar ik heb niet echt inspiratie om over een Cartier te schrijven… Het is niet mijn horloge zeg maar :smiley:

Cartier, wordt net als bijv. Hermes en Chanel gezien als een juweel dan als een horloge. De uurwerken zijn niet echt interessant. Men koopt ze puur voor de looks.

Hans

Cartier heeft de naam alleen maar tank-modellen te maken (is niet zo, ik weet het) en tankmodellen zijn niet echt populair onder WISsen. Als er een niet-Cartier tankmodel op het forum te koop staat, duurt het vaak een hele lange tijd voordat 'ie verkocht is. Daarbij komt dat het heel erg moeilijk is om de waterbestendigheid (waterproof praat ik maar niet over) van tankmodellen te garanderen. Tel daarbij de prijs van een Cartier en je snapt wat ik bedoel.

Enkele Cartier automaten kunnen wel de waardering van forummers -wereldwijd mag ik wel zeggen- opbrengen. Vaak gaat het daarbij om de ronde modellen. De meeste andere niet. Ze staan op verkoopdelen van een forum niet vaak te koop, of voor prijzen die niet in overeenstemming zijn met het ‘sentiment’ van het forum. Terecht of onterecht wil ik me niet over uitlaten.

Wat wel interessant is, is het feit dat de Cartier Santos het oudste, nog in productie zijnde, horloge is! Sinds 1906. En nog wel een tank model! En Cartier bedacht rond 1910 de vouwgesp. Da’s toch ook een blijvertje!

Menno

:)-D

Oké,…Cartier.

Ik heb er zelf nog geen mooie van gezien maar ja ,…smaken verschillen. Dank voor jullie reacties, het viel me zo maar op.

Ik moet wel zeggen dat ik erg veel mooie horloges hier ten toon gespreid zie staan.

Leuk Forum ! wel v e r s l a v e n d !

Verslavend is dit forum zeker met al dat moois.
Voor je het weet verander je je nick-name in klokklok:D

gr Ron

Ik vind de Cartier Santos serie er altijd wel goed uitzien, voornamelijk de bi-color variant. Niet om te kopen, want voor dat geld koop ik liever een ander horloge, maar zeker niet verkeerd :wink:

[quote] Cartier, wordt net als bijv. Hermes en Chanel gezien als een juweel dan als een horloge. De uurwerken zijn niet echt interessant. Men koopt ze puur voor de looks.

Hans [/quote]

Beste Hans,

Ik ben het grotendeels met je eens, maar Chanel heeft toch ook interessante uurwerken geproduceerd in samenwerking met Audemars Piguet.

De J12 Rétrograde Mystérieuse is er zo een in mijn ogen.
Na 10 minuten over het uur gaat de minutenwijzer in de achteruit op weg naar 20 over het uur om na 10 minuten daar de tijdweergave weer over te nemen. Het wieltje in het midden geeft 11 t/m 19 minuten na het uur weer.