Waarop baseer jij je zoektocht?

Dit bedoelde je vast anders :wink: Ik heb namelijk meestal liever dat eenieder van wie ik wat zou kunnen erven nog heel lang het betreffende horloge mag dragen.

2 likes

Ik ben een vrij impulsieve koper. Is het mooi - automatisch en kan ik het betalen : bingo.

Er zijn zoveel mooie horloges in mijn prijsklasse dat ik er duizelig van word. Dus ga ik terug naar regel 1. Ben ik een swapper van horloges ; niet direct.

De Holy Grail voor mij is denk ik toch de Speedmaster Reduced. Te betalen naast mijn andere hobby’s, en ik vind het horloge prachtig mooi. Een Speedmaster Racing komt ook in de buurt met donkerblauwe dial.

Voor nu ben ik zeer tevreden met mijn Oris Aquis black / rubber strap en Squale 1521 Blue Blasted / tropic strap.

Komt de Speedmaster er : wellicht wel ja !! Wanneer ? : nog niet bekend. En ben ik ook nog zoekende naar een mooi GMT horloge zoals een Hamilton - Yema - Steinhart.

2 likes

Ja dat klopt! Leukst was even verkeerd gekozen. Waardevolst moet het zijn.

3 likes

Zo is het… :rofl::rofl::rofl:

1 like

Precies dit alleen is mijn oog gevallen op Venezianico. Steinhart had ik afgestreept en Hamilton is nog een optie voor ooit.

Fantastische introductie in uurwerken, hartelijk dank!

1 like

Met alle tips hierboven en ook nog eens een buyers guide van @Fate_Amenable_To_Change , zou je een heel eind moeten komen, lijkt me! :+1:

Wil er nog even mijn persoonlijke manier van zoeken/vinden/kopen aan toevoegen. Het eerste dat mij opvalt en dat mijn interesse wekt, op horlogegebied, is toch het uiterlijk. Een horloge moet er, voor mij dan, gewoon goed uitzien. Anders ga ik het sowieso niet kopen. Maakt niet uit wat verder de specs zijn. Dan, niet onbelangrijk, de prijs: vind ik deze reëel? En past deze binnen m’n budget? Dat gezegd hebbende, kijk ik naar de specs: soort uurwerk (mechanisch of quartz) kastmaat, lug-to-lug, etc… Dan: wie is de aanbieder? Ik heb veel van mijn horloges nieuw gekocht. Dus dan kijk je: is er een AD in de omgeving of ben ik bereid te reizen? Gaat het om een gebruikt horloge, dan koop ik graag bij een betrouwbare (dus mij bekende of door iemand die ik vertrouw aangeraden) handelaar of, eventueel, bij een forumlid met een goede reputatie. Als dit allemaal o.k. is, dan wil ik een horloge graag irl zien en passen. Dit geeft toch de doorslag: het moet om míjn pols gewoon helemaal kloppen/goed voelen/er te gek uitzien. Is dat het geval, dan koop ik het horloge.

Toch nog wel een heel verhaal. :sweat_smile: Nou ja, misschien heb je er wat aan. :person_shrugging:
Succes en veel plezier met je zoektocht, in ieder geval!

5 likes

Kom op, het helpt bij jou ook heel erg als er Squale of Tag Heuer op straat, en zeker ook dat er een duikbezel op zit. Anders had je die Glassbox al lang. :wink:

3 likes

Haha, ja misschien deze aanvulling dan nog even. Waarvoor dank! :grin: :+1:

2 likes

Ik zelf ben toen lid geworden van het forum.

Verder laat ik me in eerste instantie leiden door het esthetische, daarna ga ik me proberen te verdiepen in de specs en reviews, maar uiteraard gebruik ik ook HF als belangrijk medium.

Maar goed, hier op het forum zitten zat influencers, want ik heb inmiddels 3 horloges van 1 merk… :face_with_peeking_eye:

@TagEd is hierbij ook wel een van de, maar niet de enige aanstichters/influencers :joy::joy:

Had ik te koop staan… En weer ingetrokken :joy::joy::sweat_smile:

@Knoopje413, ik hoop dat je een beetje wijzer wordt van alle adviezen, maar volg vooral datgene waar jij blij van wordt, bij het kopen en bezitten van een bepaald horloge.

Succes en ik zie graag een NA topic!

2 likes

Dan ben je toch klaar?

Bijna. Heb nu een vakantie horloge, de Vostok en de Frederique Constant. Wil een collectie van drie maar met een uitloop naar vier. Dat schrijvende ziu vijf ook acceptabel zijn maar echt de max max.
( is dit nou het virus, )

Dan kan nummer 6 er ook wel bij :upside_down_face:

2 likes

Nee,vijf is echt de max. :thinking:

Twee is de max, tenzij je een dubbelleven hebt of schizofreen bent :wink:

Speedmaster ooit
Een andere kleur horloge voor de afwisseling.
Venezianico nog steeds wel
Hanhart Pioneer
Zit ik op vijf. :grin:

Dat is echt een uitdaging. :thinking:

1 like

Gewoon kopen wat je mooi vindt.
Doe ik ook.

Emotie.

Mijn zoektocht begint bij een wens: wat wil ik. Ik heb een aantal voorkeuren, dat dan weer wel.

• chronograaf. Ik vind eigenlijk niks anders mooi of leuk.
  • bracelet. Liefst kast en bracelet van titanium. Nooit goud.
  • Uurwerk dat goed te servicen is. In-house valt dus voor mij eigenlijk af, want dat is vaak niet goed te doen, of heel duur.

Dan is de keuze dus uiteindelijk afhankelijk van overige functionaliteit, looks, en formaat.

Ik vond alles onder de 42mm te klein, maar soms is 38 of 40mm echt wel prettig dragen! Ik draag nu horloges tussen 38 en 47mm in de regelmatige rotatie, en tot 51 als het echt sportiever mag.

Dan komt het aan op: wat heb ik al in huis, en wat wil ik nu als aanvulling. Ik heb bijvoorbeeld al 42mm+ chronos in titanium, maar weinig tussen 39 en 41mm. Dat segment wil ik dus uitbreiden. Maar dan komt de vraag: wil ik dag en datum erop, of juist een GMT wijzer? Ga ik voor een roterende bezel, of juist een gladde. Welke wijzers vind ik mooi. Wil ik nu een integrated bracelet-ontwerp, of juist niet.

Dan, tot slot, wil ik dat het een merk is dat ik ken, historie heeft, en respecteer. Een Sector zou ik dus niet kopen, die Ferragamo die al eeuwen op Chrono24 staat, dus ook niet. Maar Porsche Design? Zeker. IWC? Natuurlijk. Maar de Breitling Avenger dan weer niet, omdat die teveel overlap heeft met m’n Edox, Ball, en Oris. En mijn Edox kon ik voor echt een prikkie kopen, daar kon die Breitling met z’n 7750 voor ruim 2000 piek gewoon niet aan tippen. (Dat de Edox een ceramic bezel heeft, een betere WR, en een veel mooiere look heeft, schaadde de keus van aanschaf zeker niet).

Ik heb niet zo veel wensen meer. Ik merk dat het steeds moeilijker voor me word om echt serieus enthousiast te worden van een horloge. Ball heeft er een, met een in-house chrono, met center minute chrono counter, maar ik heb er nu al vier die dat hebben, en ik vind dan de Sinn 103 Ti Diapal oneindig veel sexier.

2 likes