Waarschijnlijk laatste aankoop

Van dit jaar:D:D…

Tjonge,jonge…wat is dit verslavend zeg…
Deze komt in de loop van de week binnen.En ik moet eerlijk bekennen…
ik viel als een blok voor het klassieke model.het schijnt een re-make te zijn van een in de 20-er jaren gemaakte serie van “Pierce”.
En er schijnen 3 modellen uitgebracht te zijn met elk een oplage van 250 stuks.
Ik ben heel erg benieuwd hou hij er in het echt uit zietX(



ps:foto,s zijn geleend van de verkoper.

gr dennis.

ik vind 'm wel mooi maar ben benieuwd naar die hele lap tekst op de wijzerplaat, kan dat nu niet lezen maar zal toch wel zo belangrijk zijn dat dat er zo prominent op moet…
gr

klaas

Waarschijnlijk de gebruiksaanwijzing!!:slight_smile:

klaas-w Schreef:

ik vind 'm wel mooi maar ben benieuwd naar die
hele lap tekst op de wijzerplaat, kan dat nu niet
lezen maar zal toch wel zo belangrijk zijn dat dat
er zo prominent op moet…
gr

klaas

Mijn beste,

Tja, en nu maar wachten op deze onovertroffen schoonheid. Een schoonheid welke niet alleen jou zal mogen bekoren, maar gezien de prachtige foto’s beleef ik er, ook nu al een ruime mate van voldoening bij.

“Tempo Vincit Omnia

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik kan het niet zo mooi zeggen als Coenraad, maar ik vind dit zeker een schoonheid! (het horloge dus, niet Coenraad :D)

klaas-w Schreef:

… ben benieuwd naar die hele lap tekst op de wijzerplaat, kan dat nu niet lezen maar zal toch wel zo belangrijk zijn dat dat er zo prominent op moet…

Van de site van Pierce, stukje van een foto en wat opgeblazen:

Het is werkelijk een prachtig horloge (tu)
Voor mij veels te mooi, ik val meer op de geleefde Pierce.
Ik wens je er wel heel plezier mee!

mvg, Frans

Leuk ding kende deze nog niet. Veel plezier ermee!

Ik vind hem prachtig, gefeliciteerd.
Met name de lugs en kroonbeschermer zijn erg sierlijk.

Veel wachtplezier :wink:

Martin

Ik heb ook zelf nog even rondgekeken en een zelfde klok gevonden op Ebay Duitsland http://cgi.ebay.de/WEIHNACHTSGESCHENK-NEU-PIERCE-SOVEREIGN-UHR-SCHWEIZ-ETA_W0QQitemZ320324748783QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item320324748783&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1232|

Wat een raar verhaal hangt deze man op, zeg! Z’n feedback is snel bij elkaar geraapt als koper van prullaria & keukentoestellen, als verkoper is het 0!

Op Watchuseek geven ze Pierce aan als “quasi-Duits” plakmerk. Humm:S

Ik ben heel benieuwd hoe je het horloge in echt zult vinden.

Groetjes.

Mooie klok hoor. Wat ik heb begrepen is dat dit een van oorsprong Zwitsers merk is welke in 2005 weer herstart is. De assemblage vind thans in Duitsland plaats.

herstart? Als “Mushroom” brand(td). Geen enkele relatie met het oude Pierce, behalve de naam.

Dit is wat ik las…
Die Uhrenfirma Pierce wurde 1883 von Léon Lévy und seinen Brüdern unter dem Namen Léon Lévy Frères Manufactures des Montres et Chronographes Pierce SA in Biel (Schweiz) gegründet. Um 1910 beschäftigte sie bereits 1.500 Mitarbeiter - als zur gleichen Zeit circa 24.000 Einwohner in Biel lebten.

Ab den 1930er Jahren fertigt Pierce die ersten selbstentwickelten Kaliber in Serie. Die Royal Air Force erteilt den Auftrag zur Entwicklung und zum Bau der Fliegeruhr Flightcalendar. 1956 präsentiert Pierce den mechanischen Armbandwecker Duofon. Der Name verweist auf seine Fähigkeit, das Alarmsignal in zwei verschiedenen Lautstärken, laut oder leise, abzugeben. Ein Fenster im Zifferblatt zeigt die gewählte Einstellung an.

Die Uhren der Marke mit dem bekannten Logo, dem griechischen “Pi”, genießen aufgrund ihrer Zuverlässigkeit und Robustheit einen guten Ruf.

Auch während der Quarzkrise in den 1970er Jahren bleibt die Firma dem Prinzip der rein mechanischen Uhr treu und verzichtet auf einen Wechsel.

Die zwischenzeitlich stillgelegte Marke ist im Jahre 2005 wiederbelebt worden. Die aktuellen Modelle können als preiswert bezeichnet werden. Sie tragen die Namen Arabesque, Observator, Commander, Air Command, Flightcalendar und Ocean Drive. Ihr Design lehnt sich an die bekannten historischen Modelle der Marke an. Es werden heute weiterhin Schweizer Werke eingeschalt, hingegen findet die Endfertigung und Justierung der Uhren in Deutschland statt.

Heb ik ook gelezen. maar zo’n soort verhaal is ook typisch voor een mushroom brand.
Veel historie en blah-blah en weinig of geen info over hou het geheel nu in elkaar zit.
Op Watchuseek las ik in reactie op de vraag:

I thought Pierce was too…very old brand, but thier website is vauge about where they made now

dit als antwoord:

Pierce was re-established. No traditional roots or whatever. They just took over the name.

Pierce is an enterprise (or should I say a one man show) of Lars Korfhage, Dargun/Germany. The watch dials do not say “Swiss made” but “est. in 1883 Swiss” which refers to the foundation date of the old Pierce manufacture. Be careful though.

als bijdrage van iemand die m.i. de duitse hoorlogewereled als de een van de beste kent. Dus:(

Ach, ik vind hem best mooi. En als het uurwerk oké is…

mmm dankje, das idd een boel info…

klaas

Observatory quality? Dat is niet misselijk.

Allemaal bedankt voor jullie reacties(tu) Ach ja…wat zal ik zeggen.Ik ben uiteindelijk voor het uiterlijk gevallen.(oftewel ik vind hem mooi :slight_smile: )
Wel heb ik begrepen dat er gebruik gemaakt wordt van een ETA 2824 uurwerk wat door pierce iets aangepast is.
Ook heb ik in Het duitse Uhrenmagazin van 2008 en zoals hieronder in de 2007 editie het horloge terug gevonden voor een bedrag van bijna 1000 euro.(en geloof me…dat heb ik er ECHT niet voor betaald,daarvoor speel ik al lang genoeg mee met E-bay;) )
Het belangrijkste aspect is voor mij dat ik het met plezier mag gaan dragen en dat lukt mij zelfs met een horloge van de Kijkshop.

Gr Dennis.

That’s the spirit, boy.

Mooi horloge. Vooral de merknaam spreekt me aan :slight_smile:

En het logo ook. Doet me denken aan de keer dat de wiskunde leraar mijn achternaam als rebus op het bord schreef toen ik niet oplette tijdens de les.