Ik heb recent een mooie Seiko aangeschaft, maar deze heeft “Hardlex glas”. Zou het mogelijk zijn om ergens dit glaasje te laten vervangen voor saffier glas?
Alvast bedankt!
Gaat om de volgende Seiko:
Ik heb recent een mooie Seiko aangeschaft, maar deze heeft “Hardlex glas”. Zou het mogelijk zijn om ergens dit glaasje te laten vervangen voor saffier glas?
Alvast bedankt!
Gaat om de volgende Seiko:
Waarschijnlijk kan dat wel.
Dit kan zeker.
Ik wilde, na het beschadigen van het hardlex glas van mijn Aqualand deze laten vervangen door saffier glas. Na een zoekslag op dit forum en wat google kwam ik uit bij Richard van Druten.
Fijne communicatie, duidelijk over prijzen.
Hopelijk is dit wat je zoekt.
Succes!
Kan je met een Seiko 5 niet beter bij Monsterwatches zijn? (Ik weet het niet hoor)
Het saffierglas voor een Seiko SNKE01 is een redelijk standaard 29×1,5mm en kost een paar tientjes.
Zal is even navragen bij ze, bedankt!
Zou je ze zelf kunnen aanschaffen en dat je deze door een horlogemaker laat plaatsen? Ik heb zelf helaas geen ervaring met het vervangen van zoiets.
Ja, inkoop. Is toch best even een klusje hoor. Recent 2 horloges van saffier voorzien; een brakke Edox en een JLC mecha-quartz chrono. Eigenaar daarvan was een handelaar die de barst in het glas niet zo’n punt vond. Ik kon hem overhalen. Laat het nou niet er uit zien alsof dit voor 2 tientjes gefixt kan worden - hetzij door jezelf (was altijd nog 4 tientjes trouwens).
Rob is berucht vanwege zijn bereikbaarheid. Lukt eigenlijk alleen als je Facebook hebt.
Misschien dan toch maar gewoon laten doen haha. Heb best wel OCD en ik vertrouw mezelf er niet op dat ik dit OCD veilig kan doen
Wees alert. Bij pakweg de helft van de horlogemakers “out there” ga je stofjes zien op de plaat, de wijzers, binnenkant glas.
Ik heb de afgelopen 10 dagen in “blissfull inactivity” doorgebracht. Maar er komt een hoop op me af begin volgend jaar; al die mensen die ik even in de wacht had gezet…
Aha okay, wel even iets om rekening mee te houden dan. Thanks!
Glas is minder dan 2 tientjes op ebay en als je een horlogemaker z’n uurloon gunt kost het €40 want het is letterlijk 10 minuten werk.
Ook lokaal verkrijgbaar
Out of stock
OK. Je bent zelf deskundig hier in…? Get a grip man. Mensen moeten toch ook kunnen eten. Dzjeez. Ja, 10 minuten kan hoor. Inclusief de stofjes op onderkant glas, wijzerplaat, beschadigingen her en der.
Ik weet 1 ding. Mijn prijzen gaan omhoog volgend jaar. En nog zal ik meer af moeten wijzen dan aannemen.
Succes man
Veel plezier met de “hobby”
Je veters zitten los.