Mike Wood, een Britse Rolex-verzamelaar slaat weer toe! Mike heeft een uitgebreide collectie vintage Rolexen, waaronder een groot aantal MoD exemplaren.
In de herfst hielp hij een verkoper op eBay met raad en daad: de man zette zijn MoD Rolex te koop op eBay, maar had geen idee wat hij verkocht. Mike meldde zich en vertelde de verkoper dat hij ‘goud’ aan het verkopen was. Het eindbod was ook heel hoog!
Enfin, Mike plaatste even een foto van een deel van zijn collectie. Commentaar op TZ-UK: “Mike, je weet toch dat kast-op-kast krast.” En: “Heb je er al eens over gedacht om ze in een doosje te bewaren?” Lekker onderkoelde reacties
Ik vind het wel een stijlvolle actie. Het zijn tenslotte toolwatches. Een krasje hier en daar is toch geen punt? Zo er bij mij ooit een vintage Rolex Sub (nodate dan) komt heb ik deze júist liefst met enige tekenen van gebruik.
Ik denk overigens dat deze man met zijn collectie en het posten erover een behoorlijke impuls heeft gegeven aan de imposante waardestijging van dit soort Rolexen, dus hij lacht hoe dan ook als laatste (en volgens de zegswijze dus ook het beste).
In dit kader is de ‘hulp’ aan een onwetend eBay-verkoper ook heel goed te verklaren… Mr. Wood zal er niet op zitten te wachten dat dit soort horloges ineens zonder groot verhaal voor een appel en een ei van de hand gaan. Zijn actie wordt weliswaar overal bejubeld, maar ik proef toch wel enig eigenbelang…
Op zich vind ik het heel mooi als je er zo mee om kunt gaan. Als het wel je hobby is en je er verschrikkelijk van geniet maar het ook gewoon een stapel horloges voor je blijven. Toolwatches die gebruikt mogen worden en er gebruikt uit mogen zien.
En een hobby die je op ludieke wijze wil delen met medefanaten. Niet om decadent te doen maar gewoon omdat de foto leuk is door de opstelling en heel speciaal omdat het prachthorloges zijn die erin zitten.