Waarschuwing pas op voor deze advertentie op Marktplaats

Er staat hier een Breiting B1 te koop.

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/307707612-breitling-b1-orgineel.html?return=eJwtjFsKgzAQRfci6GceBqkkBLE7CWqbYKKDk0Bp6d47Uv%2FOmXvnOi31J2hhUMtO6QoXd0ze%2BJxBc77usGwsuWPNEJ3LyLbI%2FxUGHoZXtLKZ0ea9VqOs1b0Egk71fXvrSGMmfQcgxMeMVwnOqyBIFIxbScsRJtIdz%2B%2B2CU9aBShWNCXYa60y3x9%2B%2FzSd&fta=eNotjUuOwyAQRO%2FSC6%2F5GNmplq8wV7CYgD1IOEYBMtZEufvgKLtqVb96FgOeGSOo3uP8sDETt1OCjjjJzuWp7JBcA4weRzUYjgV%2FIXFeXG5FKhC8Jdzq5u%2FhynsOUF1YG5tSnURXw%2FQhz%2BEelOzqiUNjMzQouLdRG5DUxgt7%2BT6kVkL4ZTmkMoP27tpCr11v%2BvNVNqrsybo8R39by8%2B5JlpxAW32mE9B23RvgwLZX%2BKvT3wQWwg8X69%2F7q1K5A%3D%3D&fta_ind=3&fs=1

In de advertentie staat dat het om een superquartz gaat dat is dus caliber 78.
Als je echter goed op de papieren kijkt zie je achter de A 68 staan dit staat dus voor caliber 68, quartz dus.

Het wordt nog erger als je de 3 fotos bekijkt op 1 foto staat een superquartz afgebeeld dit kan je zien aan het opschrift chronometer op de wijzerplaat. De ander 2 fotos hebben dit opschrift niet dit is dus de quartz uitvoering.

Deze meneer zit al 3 1/2 op Marktplaats maar een waarschuwing hier lijkt me wel op z`n plaats.

Hoi,

Bedankt voor de tip. Zeker een leek zou snel de boot in kunnen gaan. MP blijft een jungle.

Zitten ook wel beroerde kwaliteit foto’s tussen, dat vind ik ook altijd verdacht. Het is dan alsof mensen niet goed mogen zien hoe het item precies is.

Groet,

Nico.

Thx voor de headsup, mp is daarom ook niet mijn favo plek voor zulke dure horloges.

Ik weet dat onder forummers belangstelling is voor dit soort horloges.

En superquartz is een thermogecompenseerd uurwerk dat duurder is en wat Breitling in de latere versie gebruikte van de B1.

Je zou maar kunnen denken dat je een a78 kocht, nou niet dus.

(tu) Voor de waarschuwing hier.
Heb je deze meneer echter ook laten weten dat zijn advertentie niet klopt? Wellicht is hij te goeder trouw en wijzigt hij zijn advertentie, zodat ook niet anderen die deze waarschuwing niet lezen een “kat in de zak” kopen!

Eric Schreef:

(tu) Voor de waarschuwing hier.
Heb je deze meneer echter ook laten weten dat zijn
advertentie niet klopt? Wellicht is hij te goeder
trouw en wijzigt hij zijn advertentie, zodat ook
niet anderen die deze waarschuwing niet lezen een
"kat in de zak" kopen!

Gisteren al!

Hij schreef dat hij de advertentie zal aanpassen,maar heeft dit tot nu toe niet gedaan.
Goeder trouw of niet het blijft natuurlijk vreemd dat je op de foto`s 2 verschillende modellen ziet.

Was me ook al opgevallen. Toch denk ik dat de verkoper hier niet echt weet wat hij verkoopt. Waarschijnlijk is hij zelf niet in staat om fatsoenlijke foto’s te nemen en heeft er daarom maar wat van het net afgeplukt. Foto 2 en 3 laten inderdaad de ‘gewone’ quartz variant zien. Foto 1 is van de super quartz. Voordat je zoiets gaat kopen wil je hem toch altijd eerst even zien en moet je je goed voorbereiden op alle kenmerken.

(tu) goed gezien 2006!
bedankt voor de tip, toch weer leerzaam.

Als er gewoon “B1” op de dial staat is het géén superquartz.

Voor een superquartz met er "CHRINOMETRE B1 " op de dial staan.

Maar ik denk dat de advertentie ondertussen reeds is aangepast.

Marc-B1 Schreef:

Als er gewoon “B1” op de dial staat is het géén
superquartz.

Voor een superquartz met er "CHRINOMETRE B1 " op
de dial staan.

Maar ik denk dat de advertentie ondertussen reeds
is aangepast.

Advertentie is inderdaad aangepast. Die derde foto is nu verdacht, past namelijk niet bij de eerste twee.

Oef,

Ik ben bang dat ik hem gekocht heb :wink:

Was vandaag bij deze aardige meneer,nam alle tijd voor me,kopje koffie.

Het is inderdaad zoals Jurgen hierboven stelt deze meneer wist niet het verschil tussen een superquartz en een pre superquartz.
Had domweg de tekst van Schaap&Citroen overgenomen en omdat hij zelf geen foto`s kan maken is hij aan de gang gegaan met knippen en plakken.
De B1 is in uitstekende staat en heeft alle papieren erbij, met stalen band,originele leren blauwe haaienband met Breitling vouwsluiting, traveletui.
Heeft in februari 2010 een servicebeurt gehad met batterijwissel a 375 euro :sunglasses: factuur zit erbij van S&C.

Na wat heen weer gemaild te hebben over zijn tekst en foto`s ben ik toch maar ff wezen kijken in Apeldoorn en keerde terug naar huis met een big :smiley:

Binnenkort foto`s.

zo kan het dus ook mooi toch veel plezier er mee