Waarschuwing

Al een wat ouder berichtje, maar toch.

Een gewaarschuwd mens telt ten slotte voor twee :slight_smile:

http://jacksonville.com/news/metro/2010-05-23/story/woman-sues-over-missing-24000-watch-after-airport-security-check

Ik vlieg regelmatig, maar doe vooraf de check altijd eerst mijn horloge uit in een doosje en terug in de tas.

Dan tas er door, ik er door. Tas weer open en horloge weer om. Dit altijd uit het zicht van de beveiliging.

Heb één keer de tas moeten open maken omdat er, bleek later, een klein veiltje in zat. Eerst het horloge eruit en om gedaan en vervolgens de rest laten zien.

Zal voor sommige overdreven zijn, maar wil het risico gewoon niet nemen. Daarnaast voorkomt het ook nog krassen ed.

Bidle Schreef:

Ik vlieg regelmatig, maar doe vooraf de check
altijd eerst mijn horloge uit in een doosje en
terug in de tas.

Dan tas er door, ik er door. Tas weer open en
horloge weer om. Dit altijd uit het zicht van de
beveiliging.

Heb één keer de tas moeten open maken omdat er,
bleek later, een klein veiltje in zat. Eerst het
horloge eruit en om gedaan en vervolgens de rest
laten zien.

Zal voor sommige overdreven zijn, maar wil het
risico gewoon niet nemen. Daarnaast voorkomt het
ook nog krassen ed.

Ik vind het eerlijk gezegd niet overdreven. Zelf zie ik ook een hoop meer vliegvelden dan me lief is ieder jaar, en ik doe altijd mijn horloge, in de rij voor de scanners/poortjes in mijn jaszak, met een rits er op. Sleutels e.d. in de andere jaszak vanwege krassen, dan de jas door de scanner. Ging tot nu toe prima. Wel draag ik nooit waardevolle (monetair danwel emotioneel) horloges op reizen. Er loopt me te veel volk van divers pluimage op vliegvelden rond om risico’s te nemen.

Groeten,

Martin

Er gaan bij mij ook nooit dure horloges mee. Op tracking lekker een Casio Pathfinder. Over een Seiko automaatje ofzo.

Wat een gedoe voor zo een vrouwtje. Kan me voorstellen dat ze helemaal kwaad is…

marnix.moed Schreef:

Er gaan bij mij ook nooit dure horloges mee. Op
tracking lekker een Casio Pathfinder. Over een
Seiko automaatje ofzo.

Wat een gedoe voor zo een vrouwtje. Kan me
voorstellen dat ze helemaal kwaad is…

Of ze liegt en probeert de boel te belazeren.

Er komen bij vliegvelden natuurlijk dagelijks honderden Rolexen e.d. voorbij.