Ik heb me in juni al voorgesteld maar ondertussen toch e.e.a. verandert.
Mijn Paul Picot is terug van de monteur en gaat nu in de testfase (gangreserve liep terug).
Ik wil ook een waarschuwing plaatsen voor nieuwe aspirant forum leden.
Het horlogevirus is zeer hardnekkig en kan echtelijke twisten veroorzaken.
Sinds ik me aangemeld heb, heb ik alweer flink in de buidel moeten tasten zeer tot ongenoegen van mijn wederhelft wegens de aanschaf van mijn laatste aanwinst.
Een Ebel 1911 XXL Chronograph Automatic.
Gelukkig vind ze hem wel mooi maar voorlopig (eerste vijf jaar) geen verjaardagskado.
Dus ik zal antivirus middelen moeten gaan slikken om de koopdrang te beperken.
Maar ik ben voorlopig erg gelukkig met de Ebel en de Paul Picot en de rest van de verzameling gaat waarschijnlijk verdwijnen ( op de Citizens na voor het ruwe werk).
En door het forum te blijven lezen word mijn behoefte toch enigszins bevredigd waarvoor dank aan alle forumleden.
En natuurlijk hier de foto’s
Mijn vrouw berust inmiddels in mijn verslaving. Mss ook wel omdat ik in aantal ben afgebouwd (hoewel waarde nu hoger). Even leek het erop dat ze mee ging doen, maar omdat ze nu 2 wat betere klokken heeft (Seiko solar en Obaku quartz) is dat gelukkig gestabiliseerd. Ervaringen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Zo bezien doen we met onze aankopen ook nog aan naastenliefde.
Of zoals onze premier bij aanvan crisis zei: “_Koop nu eens een keer die nieuwe Patek Philippe”, _tenminste zò herinner ik het mij. Nu is mijn geheugen best selectief.