Waarvoor gebruik jij je diver bezel?

Nee. Af en toe een beetje draaien om te zorgen dat het soepel blijft (zand, stof blabla), maar meer ook niet.
Voor koken heb ik een klok of kookwekkertjes. Die piepen, en een bezel die piept wil ik niet.

3 likes

Ik time er ritten mee met verschillende vervoersmiddelen of op verschillende tijden.

En ook idd als kookwekker soms.

1 like

Macaroni, eieren :egg: en wanneer de bezel per ongeluk verzet is. :sunglasses:

1 like

Het kan ook een uur en 5 minuten zijn :smiley:

3 likes

Ik gebruik hem meestal als thee- of kookwekker eigenlijk (zonder alarm weliswaar :wink: ). Of bijvoorbeeld als ik me voorneem om tenminste een half uur te gaan wandelen tussen de middag.

Veel water zien mijn duikers niet :wink:

Dat interesseert mij persoonlijk dus helemaal niet, of hij naar de twaalf wijst, of verdraaid is.

1 like

Pasta of aardappelen koken. En om gewoon in gedachten wat aan draaien.

1 like

Altijd op 0. Mooi recht!!

1 like

Voor alles wat ik moet/wil timen. Da’s voornaamste reden voor mij om een duiker te dragen. Anders zou ik alleen maar spirtieve dressers om de pols hebben, aangezien duiker gewoonweg lomp zijn.

1 like

Eigenlijk alleen om mee te spelen en timen als ik eraan denk. Voor het koken gebruik ik toch sneller de telefoon :sweat_smile:

1 like

Dàt is wel een interessante. Ik krijg de indruk dat de meesten hem gebruiken omdat ze hem toch al om hebben. Maar jij kiest er dus speciaal voor ten behoeve van specifieke activiteiten?

Ik gebruik hem voor een boel, maar heb hem een tijd lang veel gebruikt om te checken hoe lang de kleine lag te slapen, of, hoe lang ze al wakker was om te weten of het alweer bijna bedtijd was. Op de chronograaf is dat eenvoudig. Met duikers hield ik meestal de methode aan om de pip te draaien naar de stand van de urenwijzer op het moment van wakker worden. Dan kun je soort van uren bijhouden. Komt niet op een minuutje.

Ik heb de tachymeterschaal 1x gebruikt omdat ik wilde weten hoe lang ik er over zou doen om mijn boek uit te lezen. Één bladzijde lezen, op stop drukken, en je weet het. Het ding telt tenslotte eenheden per uur, niet per se kilometers :slight_smile:

2 likes

Soms bij het koken, maar vooral om ergens tegenaan te lopen :grin:

2 likes

Frikandellen; 4 minuten.

En met de Pelagos LHD ik de kinderen voor de gek. Ik draai de bezel zonder te kijken en vertel dat ik zo snel tot 60 kan tellen en zet ik de pip precies op 12uur!

1 like

De telefoon heb ik lang niet altijd bij me, maar mijn horloge heb ik wel altijd om de pols.

1 like

Zandvoort, hoop ik

1 like

Ik gebruik 'm met koken. :joy:

1 like

Tijdens het koken, en ook tijdens werk om te timen hoe lang iets duurt ivm factureren per uur.

1 like

Gewoon even naar Duitsland, daar zit ik niet ver vandaan.

Ook een mooi voorbeeld van gebruik als gereedschap.

1 like

Voor mij ook, absoluut.

1 like