Waarvoor gebruik jij je diver bezel?

Nu een paar weken heb ik mijn eerste diver, een Longines Hydroconquest. Echter, duiken doe ik niet. Ik heb wel eens horloges gehad met chronograaf en incidenteel gebruikte ik dat bij sport (bijvoorbeeld bij coaching van jeugd, speelminuten bijhouden), ook heb ik wel eens een horloge met tachymeter gehad, die gebruikte ik enkel om te zien hoe het werkt en sporadisch om de werkelijke topsnelheid of behaalde snelheid van een auto te meten (leuk om te zien wanneer 280 km/u op de teller daadwerkelijk 275 km/u blijkt). Maar nu heb ik dus een bezel die ik kan draaien… ik ben benieuwd naar jullie toepassingen, gebruik je hem überhaupt? Of draai je er zo min mogelijk aan om hem niet te laten slijten? Gebruik je hem voor duiken (de meesten vermoedelijk niet)? Of heb je andere toepassingen die je keuze voor een diver (mede) bepalen? Vooralsnog heb ik er geen toepassing voor en ik ben dan ook benieuwd naar jullie gebruik (of niet).

5 likes

Sinds Covid heb ik beduidend meer duikhorloges dan uren onderwater …
Ik gebruik NU de bezel vaker als gmt-achtige functie: “hoe laat is het bij de klant waar ik vaker een conferencecall mee in duik”
(Stiekum toch duiken dus)

8 likes

Bedoel je de bezel?

1 like

:grimacing: yep. Tis al laat en ik moet me nog bekwamen in het jargon. Merci!

5 likes

Interessante vraag…:slightly_smiling_face:

Ik heb verschillende duikers horloges in mijn collectie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de bezel nooit gebruik. :grimacing:

2 likes

Ik gebruik de bezel voornamelijk als hij per ongeluk verzet is, een mooie reden om 'm weer in positie te draaien :grin:

9 likes

Ik haal de bezel eruit en ik plaats er een dualtime (als het kan een countdownbezel) in.

1 like

Gebruik het vaak tijdens het eten maken, kooktijd, oventijd. Superhandig.

9 likes

Eerlijk is eerlijk: nergens voor.

1 like

Een enkele keer om aan te geven wanneer de eieren of de piepers begonnen te koken. :man_cook:

3 likes

Eierwekker. That’s it :rooster:

3 likes

Hetzelfde hier. Tijdens het koken erg handig.

5 likes

Ik gebruik de mijne om het fijne gevoel en het mooie geluid van de klikjes.

8 likes

Dat dus.:point_up:

3 likes

Om m’n kinderen te laten zien hoe lang ze zich moeten gedragen voordat ze wat lekkers krijgen🤣

Soms als kookwekker

2 likes

Soms als tweede timer bij het koken. Meestal om te spelen

1 like

Ik gebruik hem om te weten hoelang ik altijd op de wc zit. Soms voelt het als een uur. Dan kijk ik op mn bezel en dan zijn we nog maar 5 minuten verder… tenminste?.. :face_with_monocle:

4 likes

Om te checken hoelang de rollade in de oven zit.

1 like

Voor de eieren.

2 likes

Kookwekker… soms presentaties/praatjes… soms om te timen hoe lang ik van mezelf nog op de bank mag liggen.

1 like