Waas in glas Seiko snzf47k1

In mijn Seiko mini monster is het glas wazig alsof het aan de binnenkant zit. Kent iemand dit? Anders ga ik hem proberen open te maken. Eerste keer dus tips zijn van harte welkom :slight_smile:

1 like

Nee dit heeft niet met vocht te maken. Dus negeer wat Rex zegt.

En ja dit komt vaker voor. Je kan hem open maken en de waas verwijderen. Maar je moet er uiteraard wel de tools en kunde voor hebben om hem open te maken.

2 likes

Mogelijk zit er een waas op het glas, dit heb ik ooit met een showroom model gehad. Deze lag dagelijks in de zon waardoor er door de hitte vermoedelijk gasdampen op het saffier waren geslagen. Vergelijkbaar met een auto die veel in de zon staat, dan krijg je een blauwe waas op de ruit. Dit is een kwestie van (laten) reinigen.

1 like

Dank je wel, ik heb de tools, kunde komen we wel achter haha.

Je vermoed dat er iets aan de binnenkant van het glas zit? Folie of zo.

Wil het wel doen want dat gaat hem zoveel mooier maken.

Inderdaad uurwerk eruit en schoon poetsen. Je hebt de middelen ik zeg gewoon doen. Zo moeilijk is het niet. :wink: ps zal geen folie in zitten

Top ik ga hier een middagje mee stoeien :slight_smile:

Wellicht dat iemand mij nog kan helpen. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

Band verwijderd
Kast open
Kroon verwijderd
Nu blijft het uurwerk vastzitten. Moet ik hier iets meer wiebelen en krachtzetten of moet er nog wat meer verwijderd worden / losgehaald. Ik had verwacht dat hij er dan zo uit zou komen.

Blijft een puzzel :slight_smile:

Ja. Maar uiteraard wel met beleid.

1 like

Ja dat is nog zoeken wat wel en niet kan :slight_smile:

het gat waar de kroon in gaat, die brug daar kan je voorzichtig met een schroevendraaiertje omhoog wippen om hem er uit te krijgen.

1 like

Het is gelukt dank je wel! Glas helemaal schoon. Eerste “reparatie” gedaan.

2 likes