Zoek je het begrip wabi-sabi op Google, dan zie je dat het zoiets betekent als ‘schoonheid van de imperfectie’.
Nou, daar voldoet deze Seiko wel aan! Afgelopen week nog op het verkoopdeel. Verkoper Vincent en ik waren het snel eens! Eerlijk gezegd snap(te) ik niet dat ik nog de kans kreeg: een volledig originele 6309! Deze vinkt alle vakjes aan. Waar vind je die nog? Bijna al die horloges zijn vermeubeld met die Phillipijnse after market wijzerplaten! Ik dacht dat 'ie veel sneller verkocht zou zijn. (Er staat er nog eentje - grijp je kans: de prijzen van ongerestaureerde gaan snel omhoog; net als de Seiko 6105 een paar jaar geleden!)
Gisteren arriveerde het horloge. Man, wat een schoonheid. En inderdaad: imperfectie. Misschien niet voor iedereen, maar wel voor mij!
Heel mooi, ik vind het de allermooiste vintage Seiko duiker die er is. Zeker met een dikke bruine leren band. Ik zat er over te twijfelen of ik hem toch zou kopen of niet… Twijfel nog steeds. (
Inderdaad een hele mooie aanwinst.
Zelf heb ik 2 originele exemplaren, maar deze had ik er ook nog wel bij willen hebben.
De 6309 blijft toch 1 van mijn favorieten.
Ik heb ook mazzel gehad in januari, ik vond/vind het een heerlijke watch
en dat is dan ook de reden geweest dat ik er voor de 2e x 1 heb aangeschaft
Proficiat en geniet er van!
Hallo Menno:), ja dat is pas mooie aanwinst:~:)-D, en gezien de enorme stijging van de prijzen en vraag naar de vintage Seiko’s(:D,
Het is eindelijk doorgedrongen ingezien hoe geweldig Seiko is met zijn ’ Manufacture " uurwerken en duurzaamheid.
Naast mijn B)- liefde voor de Minerva, is Seiko mijn maatje :}:~ die altijd doet en dan sta je niet bij stil hoe uitzonderlijk dat is8-):)o
Mijne twee 6309-7040 en 6309-7290 mijn dagelijkse klokje en een 7002-700A
6309-7040, komt van me oude collega en tevens eerste eigenaar.
Deze twee foto’s heb ik effen snel geschoten voor deze posting, maar misschien dat ik aankomende weekend wat foto’s maak van mijn Seiko’s:)
Groeten
Iwan
Leuk die foto’s van de achterkant. Nu weet ik ook in in één oogopslag het verschil te zien tussen een 6309-7027 en een 7002! Kijk maar bij de kroon. Weer wat geleerd.