Wachten op de nieuwe Tudor Black Bay?

Zat een kleine knipoog verstopt in mijn post :wink:. Zijn vraag is of hij moet wachten op de nieuwe BB

On topic; als de nieuwe een klein stukje hoger wordt, vind ik dat wel een reden om voor de huidige BB te gaan. Het is al geen kleintje.

Dank voor alle reacties!
Ik had verwacht dat veel mensen de voorkeur zouden geven aan in-house uurwerk maar dat viel mee.
Bij Schaap & Citroen werd mij verteld dat servicekosten voor een ETA uurwerk hetzelfde zouden zijn als voor een in-house movement. Tudor is Tudor zeiden ze.
Het aspect van goedkopere service valt hiermee weg bij S&C. Vertrouwen jullie op andere/goedkopere zaken voor servicebuurten? Ik ben ondanks dat het een niet al te gecompliceerd uurwerk is toch wat huiverig voor onbekende zaken gezien het geen goedkoop horloge is.
Hebben jullie suggesties waar ik voor een prettige ervaring/prijs een Black Bay kan kopen?
Nogmaals dank voor het meedenken!

Ik heb hem destijds bij Filipucci in Maastricht gekocht. Ze zijn geen AD maar kunnen voor een leuke (grijze) prijs je een nieuwe BB bieden. Zo zijn er vast nog meer grijze handelaren die hem aanbieden.[quote=“Pieter_Lerby, post:22, topic:73338”]

Tudor is Tudor
[/quote]

Een beetje een onzinnige opmerking als je het mij vraagt. Voor het ETA uurwerkje zijn de onderdelen en kennis/ervaring van horlogemakers veel meer aanwezig dan voor het nog nieuwe Tudor uurwerkje…

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Speelt de gangreserve nog een rol?
Ik dacht dat die langer was bij de nieuwe?
Mijn Seamaster PO haalt makkelijk 60 uur.
Die kan dus 2 dagen en nachten stil liggen en nog vrolijk doorgaan.
Ik vind dat prettig, maar is vast persoonlijk.

Dat weet ik, maar de TS rept ook over een Trident in zijn opening, vandaar :relaxed:

18,5 cm

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb hiervoor de 38 mm gehad, ik vind de 43 prettiger zitten, probeer het eens? :grinning:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Excuus, daar had ik overheen gelezen.

Tsja, ze willen eraan verdienen, maar een service van een eta-tudor hoeft niet zoveel te kosten.

Bij GKwathes zit de prijs net wat lager dan bij Filipucci, meen ik.
Met beide geen ervaring overigens. Afgaande op berichten elders op het forum zijn het beide goede verkopers in de grijze markt.

No worries :see_no_evil:

Ik sta voor de zelfde keuze, toch neig ik meer naar de in-house movement versie van Tudor.
Ik wacht de nieuwe prijs nog even af, hierna neem ik een beslissing.

Het ETA 2824 uurwerk heeft zichzelf wel bewezen, toch blijf ik zoiets hebben van… je koopt een horloge voor behoorlijke wat euro’s en toch zit er een ETA in. Misschien geen terechte gedachten maar tblijft toch knagen. :dizzy_face:

Dan helpt 15% korting ook niet… MHD16 als code:grinning:

Ja de keuze moet je zelf maken, maar de ETA is niet helemaal standaard meer nadat Tudor er aan heeft gezeten.

The Tudor 2824-2’s start as Top grade, so they have all the parts that
the Chronometer grade movements do, without the actual testing being
done. The shock system is then changed from Incabloc to Kif, and they
remove the ETACHRON system, and implement a more traditional stud on the
balance spring, and traditional regulator pins. http://forums.watchuseek.com/f23/used-rolex-sub-new-tudor-pelagos-812886-3.html

Service bij Tudor zal ongeveer hetzelfde kosten als het om inhouse danwel ETA gaat.
Wat eigenlijk wordt bedoeld met goedkoper is dat je een ETA naar iedere willekeurige horlogemaker kunt sturen, een dure service in Zwitserland is dan dus niet nodig.

OT: ik zou desalniettemin voor de nieuwe met inhouse gaan. Vind de plaat met recht uitgelijnde tekst mooier en inhouse heeft toch wel iets magisch. Verwacht een redelijk directe kopie van Rolex wat dat betreft.
Kast is nu al erg fors, die gaat zeker niet groeien bij het nieuwe model.

De onderdelen die het eerst slijten c.q. aan vervanging onderhevig zijn in c.q. bij een uurwerk, zijn die bij het door tudor bewerkte eta-uurwerk ook veranderd?

1 like