Wachten op de nieuwe Tudor Black Bay?

Beste leden,

Ik zit met een schitterend dilemma want ik wil een nieuw horloge aanschaffen.
Ik zoek naast mijn meer dressy horloges ook nog een mooie diver.
Naast een Christopher Ward C60 Trident en de Omega PO 42 MM (vrije hoge kast) is de Tudor Black Bay het meest aannemelijk. Het model vindt ik in zowel zwart, blauw als rood mooi, maar blauw is wellicht het beste onder een kostuum.
Om de kwestie lastiger te maken is er ook de nieuw aangekondigde Tudor Black Bay met in-house movement. Maakt dit het nieuwe horloge aantrekkelijker ondanks de hogere prijs of is het iets goedkopere model met het ETA 2824 uurwerk met wellicht lagere servicekosten net zo begeerlijk?
Hoofdvraag is dus, wachten op de nieuwe Black Bay of nu al mijn slag slaan?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening!

Hgr, Pieter

Hallo Pieter,

Je zal hier zeer uiteenlopende meningen over krijgen (waardoor je waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer ziet), dus uiteindelijk gaat het om wat jij belangrijk vindt. Wil je graag een in-house movement of ben je tevreden met een ETA 2824? Persoonlijk heb ik de voorkeur voor een ETA 2824. Het is een Top grade en gemodificeerd door Tudor dus zou heel goed moeten lopen en qua onderhoudt een stuk voordeliger dan een in-house. Succes met je keuze! :thumbsup:

2 likes

Wat jij zelf het leukst vindt is belangrijk! Als je het aan mij zou vragen zou ik gaan voor de “oude” Black bay. Deze heb ik gehad. @anon33714818EV de oude Black bay is wat makkelijker en goedkoper te servicen. Daarnaast denk ik(maar ikweet het niet zeker, want ik kon er zo 1-2-3 niets over vinden) dat de nieuwe Black bay wat hoger is dan de oude.

Ps: de nieuwe rivet stalen band is wel erg mooi!

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik heb nu een blauwe BB en wil deze verkopen om een zwarte te halen. Ik weet niet of ik moet wachten op het nieuwe model. Inhouse is natuurlijk een plus, maar de ETA heeft zich al bewezen. Plus, de huidige band is een stuk strakker en dus beter onder een pak wmb.

Lastige keuze. Gevoel van in house is wel wat waard, de vraag is even hoeveel. ETA onderhouden is een heel stuk voordeliger!

Ik zou voor de oude gaan. Goedkopere service en stuk minder tekst op de plaat, waardoor hij minder druk oogt.

En ik zou voor de nieuwe gaan. Heerlijk topic waar je niets aan hebt :wink:

1 like

De Trident 


2 likes

Ja lastig keuzes, ik begrijp het wel een beetje.
Als je al verschillende uurwerken hebt met een ETA of ander massa uurwerk, heeft een manufactuur uurwerk toch iets magisch.
Ondanks alle keerzijden wil je dit diep in je binnenste toch.
Lekker op de zwarte wachten en er voor gaan.
Jammer dan, dat zie je dan wel weer.

Succes met het maken van je definitieve keuze.

Grtn Leen.

Ik zou voor de oude gaan. Goedkoper in onderhoud, waarschijnlijk ook goedkoper in aanschaf (weet niet wat de prijzen zijn voor de nieuwe met in-house) en ze zijn slechts een aantal jaren in productie geweest. Daarnaast vind ik de nieuwe band lelijk en het oude logo vind ik mooier.

Ik weet niet wat het is in horlogeland maar ik vind
bijna alle nieuwe uitgaves pruts in vergelijking met
de good old modellen.

Grt.

Lekker de oude, goedkoper en hetzelfde gevoel om de pols. Ik vind ook de oude band mooier.

Ik heb hetzelfde dilemma gehad, maar kwam er echt niet uit dus ik heb het even laten rusten. Ik probeer nu een Panerai te kopen, maar als dat niet lukt val ik weer in deze spagaat. Ben benieuwd wat je gaat doen.

De lagere onderhoudskosten is wel een voordeel als het horloge langer wilt houden. Misschien dat er later door de “zeldzaamheid” van de ETA-BB’s (met het oude logo) deze in de markt wat hogere waarde gaan krijgen dan de BB’s met het Tudor uurwerk (en nieuw logo)

Ja, of een seiko.

Ik heb nu sinds een week de ‘oude’ blauwe en ben er zeeeer tevreden over. Ik had me voorgenomen na de zomer een nieuwe aan te schaffen maar toen kwam het vakantiegeld en stond er hier Ă©Ă©n jong gebruikt te koop. Ook ik heb de afweging gemaakt te wachten op de nieuwe met het eigen uurwerk maar na erover te hebben nagedacht kan het me geen fluit schelen welk uurwerk erin zit. Wat me, en mijn gezin, wel kan schelen is de kosten die de aanschaf met zich meebrengen. Ik ben niet in de omstandigheid dat ik kan kopen wat ik wil dus moet goede afwegingen maken. Het feit dat ik een bonus krijg voor 25 jaar trouwe dienst gaf me de kans sinds lang weer eens een kostbaar horloge aan te schaffen. Ik ben in mijn hoofd al langer dan een jaar bezig een horloge uit te zoeken wat ik wil en kan kopen. Keuze viel uiteindelijk op de Black Bay en dat is me dus gelukt.
Keuzes moet je voor jezelf maken, hierboven slecht mijn overwegingen.

Groeten
Rutger

2 likes

Ieder zijn voorkeur, maar dat moet je natuurlijk zelf weten :grinning:

Oef


Ik zou voor de oude gaan. Mooier (oude) logo, mooiere band en uurwerk wat zichzelf bewezen heeft + lagere onderhoudskosten zal hebben.

1 like

De BB staat ook op mijn wenslijst.
Ik ga dan wel voor de oude versie. Simpelweg omdat ik de plaat mooier vind.
Op de nieuwe staat iets te veel tekst naar mijn mening.

Ik heb op dit moment drie Tudor’s allemaal met het oude uurwerk. Als ik een nieuwe zou moeten kopen, dan zou ik in het geval van de Blackbay voor een nieuwe gaan. Voornaamste reden is eigenlijk de rivet band die er nu bij geleverd wordt. Oude plaat is wel iets mooier, maar vind de nieuwe niet storend. Nieuwe uurwerk zal inderdaad wel wat duurder zijn wat betreft service. Maar kijk naar de uurwerken van Rolex zelf, dat zijn gewoon tanks die maar door blijven gaan :thumbsup:

Bij de pelagos zou ik altijd voor de oudere kiezen. Teveel tekst op de plaat :wink: