Ik zit klaar voor een nieuwe nomos tangomat .
tot nu toe zit daar een Epsilon automatisch uurwerk in .
Ik zag op de nomos site nu dat hij er op staat met DUW5001 uurwerk .
Voor zover ik kan zien vrijwel identiek aan het Epsilon uurwerk op het nivarox escapement na .
daarvoor in de plaats een door nomos "eigen "escapement met in Duitsland ingekochte veer .
Ik lees ook slechte ervaringen met het nieuwe nomos escapement .
Zelf had ik in het verleden een club datum die drie keer terug moest naar de fabriek en uiteindelijk werd omgeruild voor een ander uurwerk .
Wachten op nieuw uurwerk of de gewone huidige versie kopen ?
Wat is jullie mening ?
Nomos is m.i. vrij rap met de term “manufactuur uurwerk”. Ook mijn Tangente Expo 2000 ging met problemen terug; om alleen maar met meer problemen weer geretourneerd te worden. Goddank 't ding nog redelijk kunnen verkopen toen.
Dat was trouwens nog een “off-the-rack” Peseux 7001.
Ik heb geen problemen gehad met de automaten van nomos en ook mijn laatste tangente datum liep vlekkeloos .
Daarom twijfel ik of het nieuwe escapement ook ( weer ) kinderziektes zal hebben .
Nivarox is immers geen kleine speler .
Het is de tangomat met epsilon uurwerk geworden .
Het 3001 uurwerk ook bekeken .
Prachtig maar kleiner en zat in een te kleine kast voor mijn polsen van ruim 19 cm .
De epsilon vind ik historisch passen bij de tangomat ; beide als eerste automatisch voor nomos .
En zo heb ik voor de toekomst vast nog een reden om nog een ander model met DUW uurwerk te kopen