Wachten op een nomos met DUW UURWERK ?

Ik zit klaar voor een nieuwe nomos tangomat .
tot nu toe zit daar een Epsilon automatisch uurwerk in .
Ik zag op de nomos site nu dat hij er op staat met DUW5001 uurwerk .
Voor zover ik kan zien vrijwel identiek aan het Epsilon uurwerk op het nivarox escapement na .
daarvoor in de plaats een door nomos "eigen "escapement met in Duitsland ingekochte veer .
Ik lees ook slechte ervaringen met het nieuwe nomos escapement .

Zelf had ik in het verleden een club datum die drie keer terug moest naar de fabriek en uiteindelijk werd omgeruild voor een ander uurwerk .

Wachten op nieuw uurwerk of de gewone huidige versie kopen ?
Wat is jullie mening ?

Nomos is m.i. vrij rap met de term “manufactuur uurwerk”. Ook mijn Tangente Expo 2000 ging met problemen terug; om alleen maar met meer problemen weer geretourneerd te worden. Goddank 't ding nog redelijk kunnen verkopen toen.

Dat was trouwens nog een “off-the-rack” Peseux 7001.

Ik heb geen problemen gehad met de automaten van nomos en ook mijn laatste tangente datum liep vlekkeloos .
Daarom twijfel ik of het nieuwe escapement ook ( weer ) kinderziektes zal hebben .
Nivarox is immers geen kleine speler .

Ik heb nu een paar maanden een Ahoi Neomatik om de pols. Loopt prachtig.

En ja, ik zit op de wc. :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Heb al weer geruime tijd een Orion Date met een DUW uurwerk. Probleemloos :sunglasses:

Dat is goed nieuws :thumbsup: !

dat is toch al een jaar of 17 geleden en inmiddels wel veel veranderd .

Kunnen we meteen zien dat je rechtsdragend bent :upside_down:

Die Ahoi blijft mooi!

1 like

Dan wil je een DUW uurwerk hebben😂

2 likes

Hangt er vanaf. Het is vaak hollen of stilstaan, vrees ik. :slight_smile:

Niettemin, dat uurwerk loopt als een zonnetje. Ik vind het grappig dat de rotor op stop slaat als ie vindt dat ie volledig opgewonden is.

Het handmatige opwinden aan de kroon is wel wat luidruchtig te noemen. :thinking:

Ah ik houd wel van een ratel bij opwinden. Van dat zachte kraakje bij de citizen 8203 word niemand blij.

Het is de tangomat met epsilon uurwerk geworden .
Het 3001 uurwerk ook bekeken .
Prachtig maar kleiner en zat in een te kleine kast voor mijn polsen van ruim 19 cm .
De epsilon vind ik historisch passen bij de tangomat ; beide als eerste automatisch voor nomos .
En zo heb ik voor de toekomst vast nog een reden om nog een ander model met DUW uurwerk te kopen :wink: