Ik wacht deze week op het verlossende telefoontje dat mijn bestelde Nautica Yacht Timer binnen is en ik hem op mag halen.
Kan het niet laten om nu alvast een draadje aan te maken. Echte foto’s volgen uiteraard zodra ik hem heb.
Deze gaat het worden. Foto maar even van het net gehaald.
ik vind m super maarten, erg mooi en robuust model.
en met een beetje geluk ben ik de eerste na jou die deze klok in het echt mag bewonderen, hopelijk krijg je m snel binnen.
ik wacht af, en hoor wel waneer je langskomt:)-D
Ook deze week weer een pakje voor mij, ook weer van het forum.
Sinds november 4 keer een horloge van een forum lid overgenomen, dat is 1 per maand.
Geld (voor horloges) moet rollen.
Waardering: nr.: 1 een 6, nr.: 2 een 8, nr.: 3 een 9,5 en nr.: 4 een ?
Gistermiddag geen verlossend telefoontje maar zelf maar even gebeld.
Er moest gesnuffeld worden in een aantal dozen met binnengekomen bestellingen en na een tijdje mij in spanning gehouden te hebben is hij gevonden.
In recordtempo naar de winkel gefietst en daar de klok in ontvangst genomen.
Ik moet zeggen, hij valt mij niet tegen.
De twee rode pushers kleuren heel mooi bij de rode wijzers. De dikke rode wijzer is voor de alarmfunctie die je met de schroefkroon op de gewenste alarmtijd moet instellen.
De zeilchronograaf is nog abacadabra voor mij. Is ook een functie die niet nodig is omdat ik niet zeil en er geen zeilboot bij werd geleverd. Nu nog uitvinden of deze ook als gewone chronograaf is te gebruiken maar dat is nog niet zo simpel.
De band met vlindersluiting is mooi en zit prima.
De diameter is 47 mm en inclusief kroon is dit 54 mm. Flinke joekel dus.
Mooie detail vind ik de matte kroon.
Waar ik minder blij mee ben is een flinke kras op de deksel. Alsof iemand flink uitgeschoten is bij het plaatsen van een batterij.
Hier heb ik over gebeld en ga vanmiddag even langs. Is dit een verlies wat ik moet nemen omdat ik 25% korting op de prijs heb gekregen of moet ik dit niet accepteren?
En tot slot de allereerste foto die ik in het zonnetje bij het zolderraam heb gemaakt gisteren.
De ribbels op de wijzerplaat zijn hier mooi zichtbaar.
Deze kan mooi bij het Sunburst topic.
mooie sportieve klok maarten, ziet er goed uit(tu) wat de kras betreft, dat is minder:( zou er zeker mee teruggaan, ander deksel erop en klaar, of een andere klok, hopelijk duurt zoiets weer geen weken dat je m kwijt bent.
hopelijk kan ik m binnenkort even in het echt bewonderen.
Mooie klok en staat je goed.
De schade niet accepteren want je hebt hem toch nieuw gekocht neem ik aan?
Anders had er vermeld moeten worden dat er korting gegeven werd om de schade.
De schade niet accepteren want je hebt hem toch
nieuw gekocht neem ik aan?
Anders had er vermeld moeten worden dat er korting
gegeven werd om de schade.
Hij is mij zeker als nieuw verkocht. De juwelier had deze niet op voorraad dus heeft hij hem afgelopen vrijdag besteld bij de IBB Amsterdam en gistermiddag binnengekomen.
Ik heb zelf een paar mogelijkheden verzonnen. Het kan zijn dat dit een teruggekomen horloge is geweest bij IBB Amsterdam, of dat deze voordat hij naar mijn juwelier vertrok een nieuwe batterij heeft gekregen van een onhandige stagiere bij IBB ofzo.
Zijn dit reële mogelijkheden?
De schade niet accepteren want je hebt hem toch
nieuw gekocht neem ik aan?
Anders had er vermeld moeten worden dat er
korting
gegeven werd om de schade.
Hij is mij zeker als nieuw verkocht. De juwelier
had deze niet op voorraad dus heeft hij hem
afgelopen vrijdag besteld bij de IBB Amsterdam en
gistermiddag binnengekomen.
Ik heb zelf een paar mogelijkheden verzonnen. Het
kan zijn dat dit een teruggekomen horloge is
geweest bij IBB Amsterdam, of dat deze voordat hij
naar mijn juwelier vertrok een nieuwe batterij
heeft gekregen van een onhandige stagiere bij IBB
ofzo.
Zijn dit reële mogelijkheden?
Hoe die kras er ook op komt, lijkt me niet echt belangrijk. Je hebt hem als nieuw gekocht en er zit een flinke kras op… laat ze maar komen met een voorstel.
Nou, mysterie opgelost.
Met het schaamrood op de kaken bekende de juwelier zijn eigen fout. Het horloge was bij hem leeg binnengekomen dus hij wilde een nieuwe batterij plaatsen maar had enige moeilijkheden gehad met het openen van het deksel. Hij qas tot 2 keer toe uitgeschoten omdat hij er lastig bij kon komen.
En besloot niets te zeggen tegen mij…
Dat laatste vind ik dan wat minder maar hij heeft in ieder geval een nieuwe deksel besteld. Desondanks vind ik het toch sportief dat hij zijn fout bekend heeft.