Wachtlijst Rolex ENZ !.? Andere merken?

Precies dat! Laat ze de stalen Rolex maar boven retail verkopen. Kennelijk is er vraag naar, anders zouden ze het niet meer doen. Ondertussen kunnen ze daardoor korting geven op de andere merken die ze verplicht moeten afnemen om aan die stalen Rolex te komen en waar ze de winst op pakken.

En wat zou daar een oplossing voor zijn?

Denk niet dat Rolex zelf daar iets aan zal gaan doen…

Rolex heeft nog nooit zoveel omzet gehad. Merk gaat sky-high en door de geluidsbarriere. Heeft u onder een steen geleefd? Daarnaast is het wellicht aan te raden om het aantal uitroeptekens drastisch te verminderen. Komt nogal paniekerig over. Daarnaast raakt je openingspost kant noch wal. Het gaat van de hak op de tak en er worden allerlei conclusies getrokken op basis van je eigen ervaring of wilde ideeƫn/aannames. Assumption is the mother of all fuck ups.

1 like

Heb jij de 2020 cijfers van Rolex ergens gezien dan?

En dan rechtstreeks in de stickers naar een grijze dealer?

1 like

De vraag naar Rolex is nog nooit zo hoog geweest als de afgelopen jaren.

volgens mij zijn de 2020 cijfers nog niet bekend, maar de productie is fors omlaag gegaan, de omzet dan ook, lijkt me

Dat is toch niet wat hier gezegd werd?
Je bent weer lucht aan het verkopen.

8 likes

IMG_1869

Je moet er wat voor overhebben.

2 likes

Is dat zo? Bron?

Rolex werkt op 40% capaciteit met nog minstens dezelfde vraag als in 2019.

:chart_with_upwards_trend::chart_with_upwards_trend::chart_with_upwards_trend::chart_with_upwards_trend::chart_with_upwards_trend:

Achja what the f*** do I care. Ik heb mien Rolex al mien jong. :sunglasses: :+1:

Maar dit is gewoon de wet van vraag en aanbod. Gezien het aanbod (kunstmatig) laag is en de vraag absurd hoog heb je wachtlijsten. En heb je een (grijze) markt die totaal opgefokt is. Opzich niks nieuws.

7 likes

Ok. Voor iemand die zo slecht geĆÆnformeerd is vind ik dit een belachelijk statement.

ā€˜Rolex heeft nog nooit zoveel omzet gehad. Merk gaat sky-high en door de geluidsbarriere. Heeft u onder een steen geleefd?’

:nauseated_face:

2 likes

Dit dus. Als je er nu ineens achterkomt (na enige tijd al op dit forum te hebben doorgebracht) dat Rolex sport modellen moeilijk te krijgen zijn en je afvraagt hoe dat komt heb je mijns inziens inderdaad onder een steen geleefd. :sweat_smile:
Dat van die steen was overigens een constatering geen waarde oordeel. Ik kom in vrede.:+1:

1 like

Het zijn de kopers die grif 3k meer of nog meer willen neertellen.

Als er al een sprake is van verminderde omzet (wat ik niet weet) is dat waarschijnlijk het effect van een verminderde productiecapaciteit i.v.m. covid. Zal met een afgenomen vraag naar het product niets te maken hebben. Volgens mij is de vraag nog steeds alleen maar toegenomen.
Het is dus juist logisch dat de wachtlijsten langer worden als de omzet minder is.

Heeft eerder op HF gestaan

1 like

Zit er nog verschil in hoe lang je moet wachten als je een aanbetaling doet?

:face_with_hand_over_mouth:

Lagere omzet door lagere (COVID)productie bij gelijkblijvende vraag zorgt ceteris paribus voor dat een evt wachtlijst niet zomaar kleiner wordt.
Kan dit topic svp dicht?

2 likes