Wagner repareren

Beste horlogeliefhebbers,

Van mijn oma heb ik haar mini Wagner horloge gekregen, hij loopt helaas niet meer. Vandaag ben ik naar een juwelier gegaan en deze vertelde mij dat de veer kapot is (opdraaihorloge). Welke stappen kan ik vanaf hier het beste zetten om hem te laten repareren? En is er een prijsschatting? De juwelier had het over een range van €100-€400.

Is dit horloge het nog waard om te laten maken of is het meer sentimentele (en uiterlijke, ik vind hem beeldig) waarde?

1 like

Ik zou het geld er niet voor over hebben, tenzij het horloge een hoge emotionele waarde heeft en geld daarbij geen rol speelt.

1 like

Omdat hij van je oma is geweest is hij het zeker waard alleen is de marktwaarde van dameshorloges nihil. In alle eerlijkheid verkoop ik deze meestal per kilogram. Tenzij hij goud is natuurlijk dan is hij de goudwaarde waard en dat is zo’n 75-100 euro.

Je moet op zoek naar een horlogemaker die hem voor je wilt repareren voor een schappelijke prijs. Als je er niet uit komt weet ik nog wel iemand en kan ik het voor je regelen. Ik denk dat hij voor €100 wel weer moet lopen.

ik weet niet in welke hoek van het land je woont. In Rotterdam is Dirk Oskam een goede en down-to-earth horlogemaker. Makkelijk via Google te vinden (op de Slinge).