Beste allemaal
Ik heb een paar vragen over dit horloge. Ik heb hem gekregen van mijn opa. Weet iemand of hier nog wijzers voor te krijgen zijn en hoe oud hij ongeveer is ?
Jaren '60, is al Swiss Made. Wijzers wordt een zoektocht. Meer know-how komt vrijwel zeker nog.
Wat is er met de wijzers gebeurd? De secondewijzer zat op foto1 en is op foto 2 weg?
Waltham anno 2025 heeft niets met het oude waltham te maken. Wordt goed zoeken of je moet de oude nog hebben.
Aandachtspuntje: De wijzerplaat ligt op de kast, dus het uurwerk moet er via de voorkant uit. Zoals bijv. Pontiac (ook dun).
Mooi horloge. Typische cijfers.
Mijn opa heeft het horloge een keer weg gebracht omdat hij niet liep. Ik heb de achterkant losgehaald en 1 van de 2 schroefjes zat tussen het uurwerk die heb ik er uitgehaald maar alsnog liep die niet. De secondewijzer heb ik eraf gehaald daar zaten een paar haren onder gedraaid en zaten vast daarom heb ik die er af gehaald. Ik mis alleen de urenwijzer die zat niet bij het horloge
Jah dat was mij ook opgevallen super bijzonder alleen ik wil hem graag weer compleet maken
Aan de foto van het uurwerk kan ik zo niet direct zien welk uurwerk het is maar het zou zo maar een courante ETA automaat kunnen zijn.Als je (eventueel met behulp van een goede horlogemaker of een ervaren amateur hier op het HF) er achter kunt komen welk kalibernummer het uurwerk heeft, kun je er meestal ook achter komen wat de asmaten van de wijzers zijn. Er worden, bijv via de bekende veilingsites best wel regelmatig wijzersetjes aangeboden, maar de asmaten en dan natuurlijk ook het model zijn wel essentieel. Mogelijk kan als je de gegevens van het uurwerk hebt en hier deelt een van de HF leden je wel helpen.
Het zou mooi zijn als je het horloge van Opa weer compleet en goed werkend krijgt!
Succes met zoeken!
AS 1656-familie, misschien ?
Mooi horloge !