Waltham zakhorloge mainspring probleem nieuw hulp gevraagd

Hallo mensen

Ik zal me eerst even voor stellen. Ik ben eddy en ben nieuw op dit forum dus ik kan nog geen pb versturen of spullen te koop aanbieden.
Ik had me al aangemeld maar ben door een probleem van mijn zijde van het forum gegooid.
Na uitleg en excuses mocht ik er weer op waar ik blij om ben.

Maar misschien kunnen jullie me wel helpen met een probleem.
Ik heb een Waltham Zakhorloge 16s model 1908 uit 1925 en met serienummer 25024380.
De gegevens van dit horloge zijn makkelijk op te vragen via de serials databank van Waltham.
Op een gegeven moment brak de mainspring van het horloge en die heb ik eruit kunnen halen.
De veer die eruit kwam is 2.1 mm hoog 02 mm dik en 420 mm lang ongeveer.
De doorsnee van de veerkast is ongeveer 17,5 mm en de hoogte ongeveer 2.4 mm
Nu ben ik er achter dat dit waarschijnlijk niet de originele veer is.
Verschillende mensen in Amerika adviseerde mij dat de juiste veer een 2227 is.
Ik heb dat opgezocht via ebay maar daar zie ik allerlei maten op het zakje staan waar ik weinig uit op kan maken.
Er staat: Width STR Length
Denn 19 5 25
Metr 2.80 .18
En die heb je in carbon of alloy
Alloy schijnt beter te zijn want die kan niet breken en je hebt geen afwind verlies.
Weet iemand waar ik deze veer kan krijgen in ieder geval via de Europese unie want via Amerika betaal ik me scheel aan verzendkosten.
Of is er iemand in Nederland die deze veren heeft?
Als u mij kan helpen wat mij heel erg uit de brand zou helpen stuur mij dan een persoonlijk berichtje aub daar ik dat nog niet kan doen.

Mvg

eddy

cousinsuk :wink:

Jaja, voor je het weet sta je op straat :wink:

Maar OT:
Denn. Is de afkorting van Dennison.
Een speciale maat die hier uitgelegd wordt:

Cousins heeft helaas niets meer in voorraad.

Zoals ik in de verdwenen draad al schreef wordt het kaliber 16s in mijn amerikaanse catalogi niet genoemd. Wel het kaliber 16B. En dat is volgens Marshall en Bestfit een Unitas 429.
Allemaal heeft verwarrend. En is 16s misschien ook een Zwitsers werk?

De lengte ontbreekt nog.
Volgens https://pocketwatchdatabase.com/reference/mainsprings/waltham/16 ist dat 25 inch voor een 2227

Maar of die site klopt kan ik niet beoordelen.

Edit: en heb je dit gezien?