Wand klokken van bekende horloge merken

Ik heb zelf een Meistersinger wandklok, die kent iedereen op dit forum wel.

Zijn er forum leden die nog andere horloge merk klokken hebben hangen.
Zit namelijk te denken om van mijn computerkamer een soort horloge kamer te maken met o.a. mooie klokken aan de wand.
Heb in de catalogus van Edox van 2011 een mooie klok van de Class 1 gezien, alleen heb ik hier geen foto’s van gevonden. En ik heb ook geen idee wat deze moet kosten.

wel hieronder nog wat andere voorbeelden:

mooie collectie, maar ik heb genoeg aan mijn ene Meistersinger.:smiley:
(en die vindt mijn echtgenote nog niks ook…:frowning:

Groet
Herman

Klok (in de keuken) van een bekend merk :wink: :

Sweep second! Tikt dus niet.

Ik heb alleen maar de meistersinger aan de wand, deze heb ik van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag. (De andere heb ik jammmer genoeg niet in mijn bezit, foto’s van internet gehaald.)
Zij heeft ook niet echt iets met horloges.
Ze heeft een swatch en een esprit horloge, i.e.g.een swiss made :slight_smile:

Wist niet dat dat ook bestond, lijkt dat dan op de secondewijzer van een automaat, dat deze vloeiend rond gaat i.p.v. schokkend zoals bij een quartz?

Zenith* Schreef:

Wist niet dat dat ook bestond, lijkt dat dan op de
secondewijzer van een automaat, dat deze vloeiend
rond gaat i.p.v. schokkend zoals bij een quartz?

Inderdaad. Zeer vloeiend, geen zichtbare schokjes ondanks de toch lange secondewijzer.

(tu) dat is wel mooi, zouden ze vaker moeten toepassen, mischien is die techniek ook iets voor quartz horloges.

Nog een gevonden:

Niet geschikt voor een kleine pols.

Had Swatch er niet een paar?

Mijn zus had vroeger wel zo’n klok aan de wand die op een swatch horloge leek, maar volgens mij was dat geen echte swatch.

Dit is een erg leuk topic, ik wil ook graag een klok bij mijn horloge, het valt alleen niet mee om ze te vinden.
Maar…Onlangs ging het precies andersom, toen kocht ik eindelijk het horloge bij mijn klok.
Zie topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,993222

Zenith* Schreef:

Mijn zus had vroeger wel zo’n klok aan de wand die
op een swatch horloge leek, maar volgens mij was
dat geen echte swatch.

Die van mij ligt nog steeds bij mijn ouders op zolder, en dat is wel een echte Swatch :slight_smile:

Ik was niet al te lang geleden op een voetbalclub waar ze een IWC wandklok hadden hangen.

Eentje zoals deze:

JTrapman Schreef:

Ik was niet al te lang geleden op een voetbalclub
waar ze een IWC wandklok hadden hangen.

Een automaat, je vraagt je af hoe ze die aan de praat houden. Misschien iedere avond met de hele club het clubhuis een tijdje heen en weer schudden?

Er is er ook 1 van de ingenieur. Oei, die zou ik graag hebben.

En nog wat leukerds hier: http://stores.ebay.com/priceless-shine-diamond-jewelry/Clocks-/_i.html?_fsub=1684165012

stevo Schreef:

Er is er ook 1 van de ingenieur. Oei, die zou ik
graag hebben.

En nog wat leukerds hier:
http://stores.ebay.com/priceless-shine-diamond-jew
elry/Clocks-/_i.html?_fsub=1684165012

Je meent 'em…::o
Dat is je reinste diefstal: 2500 euro voor - wat er in zit - een “Blokker klokje” van 10 euro ::o
Afgezien van de hoekige AP RO kan je die meeste klokken toch zelf fabriceren, met een Blokker klokje en een deftige foto van een wijzerplaat.

Oei die zijn wel erg prijzig, zou zoveel liever aan een polshorloge besteden
dan aan een wand klok.
De Meistersinger was maar iets van € 50,- dat is nog te doen.

Volgens de oude baas van wie ik hem kocht op koninginnedag komt ie uit een Japanse duikboot uit de WO2. Nu weet ik niet of ik dit moet geloven, maar het wel een echte Seiko. Het hangt sinds een jaar of vijf in de keuken en loopt zeer precies.

Groet,
Niels

dju was net te laat voor deze,Marc B-1 dat was iets voor ons

koninginnedag komt ie uit een Japanse duikboot uit
de WO2. Nu weet ik niet of ik dit moet geloven,
maar het wel een echte Seiko.

Dat duikboot verhaal, vind ik ook wel sterk. Maar het is een leuke scheepsklok!
Zoeen wil ik ook wel in de keuken.
Is Seikosha hetzelfde als Seiko, of is het meer zoiets als Aseikon?