Wandklok herstellen ?

Ik vroeg me af of je een wandklok kan laten herstellen of is dit gewoon weggooien ?
Dit klok loopt steeds achter.
Het gaat over een Zack Apollo Wandklok Ø 30 cm van ±€80

Goeiemorgen!

Er is weliswaar wat kennis over uurwerken op het horlogeforum, maar in de basis gaat het hier over (pols)horloges. De reden dat jouw Zack Apollo te langzaam loopt kan allerlei oorzaken hebben. Ik zou beginnen met een nieuwe batterij! Reparatie van een dergelijke wandklok loont vaak niet de moeite, een nieuw uurwerkje (zelf) plaatsen is meestal wel een oplossing. Die koop je voor een ‘paar euro’ bij Conrad ofzo.

Maar nogmaals, we hebben het hier over horloges … dus je vraagt het eigenlijk niet aan de juiste mensen. :wink:

1 like

Nieuwe batterij had ik al geplaatst.
De vraag is hier inderdaad niet echt gepast maar daar het over het binnenwerk gaat wat me vaak hetzelfde lijkt als bij sommige horloges dacht ik hier even te informeren.
Heb jij eventueel een link waar ik zo een binnenwerken kan vinden ?

Google even op “quartz uurwerk wandklok”, dan kom je zoiets tegen en ben je wellicht voor 6 euro klaar …

Bedankt, zal het eens bekijken.
De klok demonteren lijkt me ook niet zo makkelijk.

Even op zoek naar een “handige Harry”, het is meestal niet zo heel ingewikkeld.
Succes! :ok_hand:

Bedankt voor de (snelle) tips.

1 like

Inderdaad vrij makkelijk.

Nu nog de juiste vervanger vinden.

2 likes

Vaak staat achterop welke het is.
Als je dat invoert bij Google…

Al gekeken of de wijzers niet aanlopen? Vaak komt de secondewijzer tegen het glas waardoor het uurwerk achter loopt.

De wijzers lopen niet aan nee.
Ik heb een radiografisch gestuurde vervanger gevonden denk ik.

Kan iemand nog even bevestigen of deze geschikt is ?
Originele = Wellgain *HQ3268WSB
Vervanger = Basetech BT-1678767 Uurwerk Zendergestuurd Draairichting: Rechtsom Wijzeraslengte: 12 mm

Moet de aslengte exact juist zijn of mag deze ook 14,5mm zijn ?

Hier dezelfde:

Voor 1 juli kopen dan scheelt het (waarschijnlijk) wat extra invoerkosten.

Ik kan hem via bol.com gratis laten leveren maar dat is het model met een aslengte van 14,5 mm.
Zou dit ook kunnen werken of moet dit 12mm zijn ?

Je schreef een uur geleden nog dat de wijzers een paar centimeter van het glas af zaten ( tekst heb je inmiddels weer aangepast!)
Dus die 1,5 millimeter maken je zorgen :rofl:

De wijzers zitten inderdaad 3 cm van het glas vanaf, ik vroeg me enkel af welke impact een langere aslengte heeft. Dus de wijzers komen dan enkel 2,5mm hoger te liggen dat kan dus geen probleem zijn.

Gewoon bestellen en doen, lukt het niet dan heb je wat geleerd en als het klokje weer op tijd loopt dan zul je trots zijn.

Zou wel adviseren om de titel aan te passen en het woord “laten” verwijderen.

Operatie niet gelukt. Wijzers passen niet op het binnenwerk. :confused:

Iemand nog een tip waar ik zo een binnenwerk kan vinden maar dan radiografisch gestuurd en met een uuras van 5,5mm en een minuutas van 3,6 mm ?

Staan er ook kenmerken op het origineel?
Merk en nummer bv?
En wat is de maat van de asjes van het nieuw klokje?

Origineel heeft een uuras van 5,5mm en een minuutas van 3,6 mm.
Blijkbaar is dit niet te vinden of ik moet de originele bestellen maar die is niet radiografisch.

Ik zoek nu een radiografisch binnenwerk 56*56 met aslengte van 12mm en de wijzers bij inbegrepen zodat het zeker juist is.

Ja, dat begrijp ik, maar het is niet antwoorden op mijn vragen