Wanneer is je verzameling compleet

Geen idee, regelmatig verandert bij mij wat ik wil hebben.
Ik koop en verkoop dus het zal waarschijnlijk nooit compleet zijn.

wanneer je tevreden bent met wat je hebt denk ik?

Ik denk dat je genoeg hebt wanneer je erachter komt dat je voor de 3e of 4e keer hetzelfde model horloge hebt verkocht en weer gekocht (of andersom). Mij gebeurd met o.a. de Seamaster Bond, na de 5e keer was het genoeg.:smiley:

totdat er geen horloge meer is die ik zou willen hebben.

het is voor mij niet zozeer om n “complete” verzameling te hebben, maar n verzameling te hebben die mij aanstaat. zoals gezegd komen er geregeld leuke nieuwe dingen uit.

daarnaasr is er ook nog genoeg moois uitgebracht wat nog niet in de verzameling zit.

Zolang ze nieuwe modellen maken, ben ik niet uit verzameld. Het is behoorlijk budget afhankelijk dus ik ben pas uitverzameld wanneer ik alleen droog brood en water kan betalen :wink:

Ik koop horloges met verschillende motivaties dus er is geen pijl op te trekken wanneer ik verzadigd ben. Je voorkeur verandert ook constant dus dat doet ook afbreuk aan de voorspelbaarheid wanneer het einde nabij is.

Het heeft ook te maken met de kansen. Een week geleden zag ik op FB een post van iemand met een nieuwe Gshock. Hij deed mij zoveel herinneren aan de Casio die mijn vader vroeger had dat ik hem wel moest kopen. Nooit gedacht dat ik ooit zon plastic hok zou bezitten maar nu heb ik hem toch en ik ben als een kind zo blij.