Wanneer komt de eerste Invicta Pro Diver 1953 in het blauwe gedeelte ?

Wat bedoel je?

Hoe bedoel je, wat bedoel je?

3 likes

Dat het goedkoop is voor wat je krijgt.

1 like

Dat wil ik liever door hem geschreven zien. Maar dat is ook mogelijk wanneer je goeie afspraken maakt. :grimacing:

1 like

Hoezo dan? Want je hecht enorm aan mijn mening?

Ik vond de afwerking van de kast, de kliks van de bezel, de kroon, etc. erg goed afgewerkt. De band is een beetje rammelig en de sluiting is blik, maar voor 95 euro kun je toch haast zoiets niet maken? Leuk doosje met allerlei spulletjes erbij. Echt prima voor het geld, zou zomaar 350 euro kunnen kosten bij een boutique merk.

4 likes

Dat deed hij ook, in andere bewoording :wink:

1 like

Ik weet dat ik bijzonder ben.:joy::joy::joy:

Neem het maar niet zo serieus, ben vanavond beetje melig. :exploding_head:

4 likes

Ik had je heel erg kritisch ingeschat. Geen idee hoe ze het doen, maar ik heb horloges van ze langs zien komen die nog beter afgewerkt zijn en ook maar een enkele honderd euro zijn. Volgens mij staat op de achterkant van dit horloge waar hij geproduceerd. Volgens mij heeft Invicta ergens een fabriek/werkplaats waar ze echt goed werk leveren. Volgens mij weleens gehoord dat ze beter werk leveren dan wanneer dit gedaan wordt in Zwitserland.

… tja

1 like

“Volgens mij staat op de achterkant van dit horloge waar hij geproduceerd. (?)”

“Volgens mij heeft Invicta ergens een fabriek/werkplaats waar ze echt goed werk leveren.”

“Volgens mij weleens gehoord dat ze beter werk leveren dan wanneer dit gedaan wordt in Zwitserland.”

Volgens mij etc. etc. Maar waar haal je het vandaan? Facts!

3 likes

Van Invicta zelf. Althans mensen die daar werken. Niks mis met Zwitserland, maar begreep dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Begreep zelfs dat het soms echt te rommelig gedaan wordt.

Ik kan me voorstellen dat voor t geld dat Invicta kan besteden in Zwitserland je klote werk krijgt ja.
Arbeid is natuurlijk veel goedkoper in het oosten.

1 like

Dat zal best. Maar het kan dus ook soms betekenen dat je voor minder geld beter geleverd werk kunt krijgen in die landen. Hierdoor kun je natuurlijk prijzen wat lager houden.

Dat is precies wat ik zeg. Als een Zwitserse horlogemaker 50 euro per uur kost. En een Chinese 5… mag je raden wie het beste (meeste) werk doet voor Invicta

1 like

Het veronderstelde causale verband dat een invicta die geproduceerd zou zijn in Zwitserland reeds daarom van mindere kwaliteit is ontgaat mij compleet. Waar ligt dat aan, dat zou een invicta in Zwitserland geproduceerd zijn, deze van mindere kwaliteit is dan elders geproduceerd?

Is de frisse berglucht funest voor de concentratie van de invicta-medewerker?

Rispt de Emmentaler of Appenzeller kaas bij de medewerker op en tast dat via de lucht de schroefjes aan?

Is de gemiddelde Zwitserse inborst zo dat ze maar wat aanrommelen in de horlogefabrieken daar?

Vragen, zoveel vragen…

1 like

OK duidelijk…

Je hebt het nu over Invicta’s die in Zwitserland gemaakt worden toch?

1 like

Inderdaad. Puur over Invicta’s die daar gemaakt worden. Waar ik over heb gehoord dat ze soms zouden willen dat ze dezelfde kwaliteit zouden afleveren als andere fabrieken/werkplekken.

Maar wat is daarvan de reden? Wordt al het bekwame personeel weggekaapt door andere horlogemerken en blijft invicta met de B-garnituur zitten? Dan zit er toch gewoon iets niet snor met je personeelsbeleid?

Denk je dat Invicta het moet hebben van z’n kwaliteit, afwerking en algeheel vakwerk? Of toch eerder van de prijs? Daar is je antwoord.

1 like