Wanneer spreek je van een ‘full set’?

Correct, maar dit is vaak ook al zichtbaar op de foto’s. Als ik een gebruikt horloge met stalen band koop, let ik daar altijd op. Er is dus ook een verantwoordelijkheid voor de koper.

En reclameren na 3 maanden is inderdaad echt volstrekte onzin.

Fullset is dat alle papieren en dozen erbij zitten (mijns inziens) en zegt niks over de staat van het horloge. Het ontbreken van een schakel vind ook bij de staat van het horloge horen.

Succes Richard!

1 like

Ik heb altijd gedacht dat mensen met polsen waar alle schakels voor nodig zijn helemaal niet bestonden.

Edit: Oké, Akebono misschien.

1 like

Hij kan beter gaan sporten denk ik :slight_smile:

1 like

En @Bertus1 :rofl:

3 likes

Heb het een keer meegemaakt, miste een schakel van een Seiko SARB. Koper ging helemaal verontwaardigd doen dat er een schakel miste. Terwijl hij er wel eerst vier uit had gehaald. Maar mbv Google had hij uitgerekend hoeveel er eigenlijk in de band moesten zitten. Je hebt ze erbij…:joy:

Full set is een verzamelterm voor een horloge met doos en papieren. Niet voor wat elke spastische horlogefreak, zoals wij hier, precies vindt wat eronder valt.

4 likes

Als je alle schakels nodig hebt dan ben je te vet en moet je eens gaan bewegen.

3 likes

:joy: :joy: :joy:

Wanneer spreek je van een ‘full set’?

Wanneer het een Full Set is. Dus niet een Half set of een Almost Full set…

1 like

Ach, dan koop je toch een paar mm staal, dat kan toch niet duur zijn?

:wink:

Waarschijnlijk zijn die paar mm nogal kostbaar, anders zou dit topic er niet zijn :joy:

Eensch!