Het viel mij op dat op mijn Breitling Superocean Steelfish geen “Swiss made” onderin op de wijzerplaat staat. Ik had dit wel verwacht eigenlijk.
Vanmorgen bij het ontbijt nog even door de Breitling Chronolog zitten bladeren maar inderdaad staat bij deze en ook andere modellen geen “Swiss made”. Bijvoorbeeld op de Navitimers staat dit wel.
Ik heb even lopen zoeken op het forum naar info over hierover maar kon niets vinden.
Waarom staat dus bij onderstaande klok (omdat ik het zo leuk vind foto’s van deze bjoetie hier neer te zetten ;)) geen “Swiss made” op de wijzerplaat?
Nou, ik dacht ook dat het iets te maken had met de verp[lichting om minimaal een bepaalde waarde van het horloge in Zwitserland te laten vervaardigen of afwerken, maar ben wel beoieuwd naar het antwoord van Breitling, die overigens ook in Nederland een vertegenwoordiging hebben dacht ik. Scheelt lastige Franse teksten
Ik ben ook echt serieus nieuwsgierig! Ik kan me niet voorstellen dat een merk (zeker Breitling, toch een merk voor het grote publiek) de tekst “Swiss Made”, wat bij dit grote publiek synoniem voor kwaliteit en exclusiviteit staat, niet op de wijzerplaat weergeeft, terwijl men dit wel zou mogen! Zou men dit inderdaad niet mogen? Dat zou echt schokkend zijn!
Als het niet op de dial staat,moet het op de achterkant staan.
Daar moet staan:
“Manufacture en Suisse”
Op mijn Chronomat staat op de dial ook niks,maar staat bovengenoemde tekst op de achterkant.
Op mijn B1 staat wel Swiss Made op de dial en ook nog eens Manufacture en Suisse op de achterkant.
Er moet in ieder geval wel iets op de achterkant staan.
Vanaf 2010 hebben de meeste Breitling horloges het
wel weer.
Overigens snap ik niet waarom het zo belangrijk
is?
Is helemaal niet belangrijk maar het viel mij op en vroeg het mij af. Leuk om de achterliggende reden (als we daarachter kunnen komen) te weten toch :)?