Wanneer zet men horloge gelijk?

Wanneer zetten jullie je horloge gelijk ivm accuratesse ? Of doen jullie het nooit ?

De afwijking bepalen bedoel je? Dat doe ik nooit…

Eens in de week bij het horloge dat ik dagelijks draag (Sinn U1).
Kan ook wel minder vaak aangezien hij binnen de COSC loopt, maar het is een moeite van niets, dus waarom niet?

Ja via
http://www.timeticker.com

En dat doe ik wanneer ze stil hebben gestaan.
Mijn werkhorloge (quartz) check ik een maal per week.

Tabee

Nooit eigenlijk. Damasko als hij stil heeft gestaan. Dan zet ik hem gelijk met mijn g-shock. Die wordt automatisch elke nacht gelijk gezet.

Ik controleer het gelijklopen elke dag even via
http://www.dejuistetijd.nl
, mijn Blancier heb ik de afgelopen 3 maanden niet hoeven verstellen en mijn Seiko Monster is 2 weken geleden nog goed gezet en loopt sindsdien 3 sec sneller. Dus echt nodig is het niet voor mij om elke dag te checken :smiley: .

Elke ochtend als ik een horloge omdoe. Ze staan namelijk bijna zonder uitzondering stil als ik ze pak. Alleen als ik bij hoge uitzondering een horloge een tweede dag draag, dan doe ik er niets aan. Ik zet ze zowieso niet op de seconde gelijk.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Elke ochtend als ik een horloge omdoe. Ze staan
namelijk bijna zonder uitzondering stil als ik ze
pak. Alleen als ik bij hoge uitzondering een
horloge een tweede dag draag, dan doe ik er niets
aan. Ik zet ze zowieso niet op de seconde gelijk.

Groeten,

Martin

Same here :slight_smile:

's Ochtends als ik een horloge omdoe dan controleer ik deze met mijn radio-controlled G-Shock. Als de afwijking binnen de 5 minuten is dan laat ik het zo. Eigenlijk is er niet eentje die ik regelmatig moet bijstellen.

over het algemeen alleen bij zomer-/wintertijd. Als een automaat stilstaat dan zet ik hem gelijk met mijn radio die 's nachts synct.

Forza Schreef:

en mijn Seiko Monster is 2 weken geleden nog goed
gezet en loopt sindsdien 3 sec sneller.

Dat lijkt me cosc waardig :wink:

Ik doe het normaal gesproken met de even maanden. Dan moet ik de datum toch een dag vooruitzetten en is het een kleine moeite om de tijd te synchroniseren met 1 van m’n casio’s waveceoptor.

Als ik zie dat hij meer dan 2 minuten afwijkt van de computertijd.

Mijn beste,

Eens in de maand check ik mijn standaard kwartshorloge, op de juiste tijd (De Tissot 200PRC).
Zonodig stel ik de tijd dan bij.
En voor wat betreft mijn wisselende dagelijkse horloges,
die zet ik dus vrijwel dagelijks op de juiste tijd en eventueel de juiste datum.
Ik heb overigens geen watchwinder in gebruik!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

wanneer zet men horloge gelijk?

Als hij achter of voor loopt, als ie op tijd loopt hoeft het namelijk niet!

floris Schreef:

Als hij achter of voor loopt, als ie op tijd loopt
hoeft het namelijk niet!

Mijn beste,

“een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd”:D:D:D

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Nooit, na 1 of 2 dagen pak ik een ander horloge wat ik toch opnieuw moet afstellen.

's Ochtends in de snelheid van het aankleden stel ik een automaat even grofweg in op de tijd van mijn mobiel. Ik neem niet de tijd om de secondes goed te zetten. Dit is vaak toch een lastig en tijdrovend klusje en soms zelfs helemaal niet mogelijk.

Op de pc van het werk check ik soms de tijd en stel de automaat een beetje bij als het verschil toch groot is.
De netwerktijd op het werk loopt overigens exact gelijk met bovengenoemde www.timeticker.com.
Op www.dejuistetijd.nl loopt de netwerktijd 20 seconden vóór.

Als ik een quarts draag dan wil ik die ook wel bijstellen als ik op het werk ben.
Zojuist even de Riseman (die niet radiocontrolled) even exact op tijd gezet. Nu eens even een paar weken in de gaten houden hoeveel deze achter gaat lopen…

ik heb zelf vaak het idee dat horloges hier op het forum meer slijten van het op tijd zetten dan van het dragen :wink:

had het zelf ook altijd met alle automaten … elke dag / 2 dagen een andere en altijd weer ff schudden / opwinden en op tijd zetten.

Dagelijks voordat ik naar mijn werk ga. Aangezien ik in het speciaal onderwijs werk hebben mijn leerlingen baat bij consequent handelen, dus ook begin/einde aanwezigheid tot op de seconde.

Een aantal van m’n G-Shocks doet dit 's nachts vanzelf, de rest wordt dus handmatig gelijk gedraaid waar nodig.

floris Schreef:

Als hij achter of voor loopt, als ie op tijd loopt
hoeft het namelijk niet!

Grinnik (:smiley:

Geen woord aan gelogen!
En niks tegenin te brengen :smiley: