Want er komt,.... eentje die net ff anders is,

Vorig jaar wilde ik eindelijk een radio controlled horloge kopen.

De Citizen vond ik wat duur, dus er kwam een Casio:

Een mooi horloge, maar 's nachts nog de dag en datum niet te zien, ik vond het horloge te plastic, dus in de verkoop,… geen interesse?!?

Dan maar ruilen tegen een Citizen automaat die ik al langer op mijn wenslijst had staan, en wel gelijk een geïnteresseerde van dit forum:

Een leuk horloge, draagt fijn, helaas weinig reserve, en met dag en datum en een schroefkroon is niet heeeel erg prettig.

Als herinnering aan mijn overleden moeder komt er (idee van mijn vrouw) toch weer een nieuw horloge, en de Citizen ATV53 kwam weer in the picture:

Maar juist het type wat ik eigenlijk wil is onvindbaar/onbetaalbaar, en ineens zie ik een andere die ik haast nog mooier vind:

,

maar net op de dag dat ik hem wil gaan bestellen stopt mijn huidige Citizen eco drive er mee:

Heel vreemd, hij staat stil, maar ik kan hem wel gelijk zetten, en dan lopen de wijzers wel, dus dan denk ik er is wel stroom, dus wat is dan wel het probleem.

Hmmm, dit valt mij zo tegen dat ik de Citizen niet bestel, en maar weer verder zoek naar een oude liefde met dezelfde spec’s: Titanium, rc, solar, alleen niet 10 bar waterdicht, maar ik heb al zo vaak naar dit horloge gelonkt, ik heb er zelfs al eens één gekocht voor een collega, die destijds nog niet van de wereldwijde mp had gehoord.
Hij heeft het horloge nog steeds, draagt het nog steeds dagelijks, nooit iets mee gehad, en ook nog nooit de behoefte aan een ander horloge gehad. Dus ik hoop maar dat dit maatgevend is.

Op naar de dealer die zit hier net over de grens, maar helaas hebben ze net het type niet wat ik wil hebben, internet doet ze niet aan en hij staat niet in hun catalogus, wel een ander type, maar die wil ik niet dus zonder naar huis.

Nog eens op het internet zoeken, en ineens zie ik hem hier in NL te koop staan, en het type wat ik in Duitsland wel om heb gehad is hier zelfs goedkoper.

Gebeld om te vragen of zij hem in huis hebben, en gaande het gesprek gaat het over mijn werk, ik werk met scheepvaart, en nu bleek haar vader de juwelier een zwak te hebben voor de binnevaart en zelf vaart, nog even door babbelen, en nu wordt het horloge waarschijnlijk niet opgestuurd, maar komen ze het brengen op mijn werk, en kunnen ze hier gelijk even rond kijken.

Erg leuk gesprek geweest, en nu maar wachten op het horloge.

Owja, welke is het nu geworden, of gaat het worden; een Junghans Voyager Mega

Titanium met PVD
42 mm
Saffierglas

Zucht, was het maar vrijdag

Goed bezig Junghans,
gaan lekker met de tijd mee

Mijn beste,

Een goed verhaal, mooie foto’s en prachtige horloges!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie ontwikkeling van klokjes. Betreft de defecte ecodrive, geen idee, al de mijne doen het nog steeds.

Zelf zou ik niet voor de coating van de Junghans hebben gekozen, maar ik vind de indexen leuk gedaan. Cijfers maar zo geplaatst dat ze op indices leek. En hij heeft iets futuristisch, zonder gelijk op een SciFi klok te lijken. Ben benieuwd hoe ie je bevalt.

P.S. Betreft de Casio G-shock, er bestaat ook een versie met een normaal display en die is een stukje beter afleesbaar in het donker.

Maar ik blijf het knudde vinden dat ze er geen verlicht display van hebben gemaakt.

Bij m’n Skyhawk kan het wel, dus hoop dat Casio er ook mee komt. Of nog liever eigenlijk met EL Illuminator (en (mute-baar) toetstoon erbij).

Door de Skyhawk ben ik begonnen aan de zoektocht.
Telkens wat anders gekocht om welke reden dan ook.

De eerste Skyhawks waren niet RC, maar wel mooi, maar dan wil je iets meer, dus titanium 10 bar en zie je er een met een rustiger beeld, (ATV53) en wil je die.
De hierboven getoonde Skyhawk heb ik wel eens gedragen van een vriend, mooi maar wel wat druk.

De eco drive die ik heb met witte plaat was een gok, maar als hij weer loopt bevalt hij prima, en welke foto je ook terug ziet, het horloge valt gelijk op en is zeer herkenbaar.
Dat horloge heb ik puur op internet-plaatjes gekocht, en wat denk je geen lume op de wijzers AAAARGH (die zijn open, overdag wel heel mooi)

Casio heeft ook hele mooie titanium horloges, maar dat zijn dan resin kasten met een titanium coating erover en die slijt er na zo’n twee jaar op de hoeken af.
En,… ook die heb ik wel eens voor een collega gekocht, maar daar was na de derde winter de batterij van op, dat vind ik te kort voor een horloge.
Ook vond ik de GW2500 toch te plastic, zelfs om de Citizen automaat die ik nu draag wil ik nog eens een titanium band hebben. Dat draagt fijner, oogt mooier en blijft langer heel/mooi.

Zo heb ik ook nog eens een Tissot T lord gehad. Een prachtig horloge, liep erg precies, maar de kroon was niet goed, terug naar de horlogemaker, en toen dat zo lang duurde en telkens smoesjes heb ik mijn geld terug gekregen, fijn maar ik had liever een goede Tissot gehouden

Eigenlijk verkoop ik nooit horloges, hebben is houden, of ik gaf ze aan een familielid. En zelfs die horloges wil ik graag terug als zij het niet meer dragen.
Dat is dan ook de reden dat ik niet zomaar een goedkoop / mode horloge koop, maar aan de andere kant, ik kan ook eens een mooi vitrine schilderij maken waar ik ze in kan hangen, dan kunnen ze toch laden als ik ze niet draag en ik kan ze zien.

Nu in afwachting van de Junghans, en dan maar eens zien of de Citizen gerepareerd kan worden en wat dit gaat kosten

Ik heb ook een zwak voor Oris en Hamilton, dus ik blijf voorlopig nog wel aan het zoeken en sparen.

pimobiel Schreef:

Door de Skyhawk ben ik begonnen aan de zoektocht.
Telkens wat anders gekocht om welke reden dan
ook.

De eerste Skyhawks waren niet RC, maar wel mooi,
maar dan wil je iets meer, dus titanium 10 bar en
zie je er een met een rustiger beeld, (ATV53) en
wil je die.
De hierboven getoonde Skyhawk heb ik wel eens
gedragen van een vriend, mooi maar wel wat druk.

De eco drive die ik heb met witte plaat was een
gok, maar als hij weer loopt bevalt hij prima, en
welke foto je ook terug ziet, het horloge valt
gelijk op en is zeer herkenbaar.
Dat horloge heb ik puur op internet-plaatjes
gekocht, en wat denk je geen lume op de wijzers
AAAARGH (die zijn open, overdag wel heel mooi)

Casio heeft ook hele mooie titanium horloges, maar
dat zijn dan resin kasten met een titanium coating
erover en die slijt er na zo’n twee jaar op de
hoeken af.
En,… ook die heb ik wel eens voor een collega
gekocht, maar daar was na de derde winter de
batterij van op, dat vind ik te kort voor een
horloge.
Ook vond ik de GW2500 toch te plastic, zelfs om de
Citizen automaat die ik nu draag wil ik nog eens
een titanium band hebben. Dat draagt fijner, oogt
mooier en blijft langer heel/mooi.

Zo heb ik ook nog eens een Tissot T lord gehad.
Een prachtig horloge, liep erg precies, maar de
kroon was niet goed, terug naar de horlogemaker,
en toen dat zo lang duurde en telkens smoesjes heb
ik mijn geld terug gekregen, fijn maar ik had
liever een goede Tissot gehouden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PBYCLRXJ-D.jpg

Eigenlijk verkoop ik nooit horloges, hebben is
houden, of ik gaf ze aan een familielid. En zelfs
die horloges wil ik graag terug als zij het niet
meer dragen.
Dat is dan ook de reden dat ik niet zomaar een
goedkoop / mode horloge koop, maar aan de andere
kant, ik kan ook eens een mooi vitrine schilderij
maken waar ik ze in kan hangen, dan kunnen ze toch
laden als ik ze niet draag en ik kan ze zien.

Nu in afwachting van de Junghans, en dan maar eens
zien of de Citizen gerepareerd kan worden en wat
dit gaat kosten

Ik heb ook een zwak voor Oris en Hamilton, dus ik
blijf voorlopig nog wel aan het zoeken en sparen.

ik wist niet dat er modellen zijn die n titanium coating hebben. ik ken wel resin klokjes met bijv. n titanium bezel en casio heeft ook geheel titanium klokjes oa in de lineage en oceanus lijn.

betreft de batterij, dat is de reden dat ik meestal erop let of ze tough solar hebben.

Ik bedoel de solar van Casio.

Ik heb voor iemand eens een Casio gekocht, die het na de tweede winter niet meer volledig deed, dus te weinig zonlicht gehad denk je dan.
Dus een hele tijd onder de lamp en overdag in daglicht leggen, en dan aan blijven geven dat hij low is, of alleen digitaal de goede tijd aangeven, en analoog niet.

waar kijk je als eerste naar als je kijkt, analoog.
Wat wel heel vreemd was, toen hij weer een nieuwe kocht, en de andere in het doosje had opgeborgen, en hij hem er enkele weken later uit haalde liep alles weer goed.

Overladen? ik weet het niet, maar ik heb de Junghans binnen, draagt geweldig, oogt mooi groot maar niet te. En de Citizen gelijk mee gegeven, die wordt nu nagekeken.
De Junghans is erg duidelijk, dus wederom een blijvertje :wink:

pimobiel Schreef:

Ik bedoel de solar van Casio.

Ik heb voor iemand eens een Casio gekocht, die het
na de tweede winter niet meer volledig deed, dus
te weinig zonlicht gehad denk je dan.
Dus een hele tijd onder de lamp en overdag in
daglicht leggen, en dan aan blijven geven dat hij
low is, of alleen digitaal de goede tijd aangeven,
en analoog niet.

waar kijk je als eerste naar als je kijkt,
analoog.
Wat wel heel vreemd was, toen hij weer een nieuwe
kocht, en de andere in het doosje had opgeborgen,
en hij hem er enkele weken later uit haalde liep
alles weer goed.

Overladen? ik weet het niet, maar ik heb de
Junghans binnen, draagt geweldig, oogt mooi groot
maar niet te. En de Citizen gelijk mee gegeven,
die wordt nu nagekeken.
De Junghans is erg duidelijk, dus wederom een
blijvertje :wink:

proficiat!

oic. op die manier overladen heb ik ook niet eerder gehoord. ik kwam zelf pas na 2 tough solars uitgeput te hebben, dat mn lange mouwen en spaarlampje geen goede combi was. sinds ze bij niet dragen bij t vensterbank liggen is er al 9 jaar geen probleem meer geweest.