Vorig jaar wilde ik eindelijk een radio controlled horloge kopen.
De Citizen vond ik wat duur, dus er kwam een Casio:
Een mooi horloge, maar 's nachts nog de dag en datum niet te zien, ik vond het horloge te plastic, dus in de verkoop,… geen interesse?!?
Dan maar ruilen tegen een Citizen automaat die ik al langer op mijn wenslijst had staan, en wel gelijk een geïnteresseerde van dit forum:
Een leuk horloge, draagt fijn, helaas weinig reserve, en met dag en datum en een schroefkroon is niet heeeel erg prettig.
Als herinnering aan mijn overleden moeder komt er (idee van mijn vrouw) toch weer een nieuw horloge, en de Citizen ATV53 kwam weer in the picture:
Maar juist het type wat ik eigenlijk wil is onvindbaar/onbetaalbaar, en ineens zie ik een andere die ik haast nog mooier vind:
,
maar net op de dag dat ik hem wil gaan bestellen stopt mijn huidige Citizen eco drive er mee:
Heel vreemd, hij staat stil, maar ik kan hem wel gelijk zetten, en dan lopen de wijzers wel, dus dan denk ik er is wel stroom, dus wat is dan wel het probleem.
Hmmm, dit valt mij zo tegen dat ik de Citizen niet bestel, en maar weer verder zoek naar een oude liefde met dezelfde spec’s: Titanium, rc, solar, alleen niet 10 bar waterdicht, maar ik heb al zo vaak naar dit horloge gelonkt, ik heb er zelfs al eens één gekocht voor een collega, die destijds nog niet van de wereldwijde mp had gehoord.
Hij heeft het horloge nog steeds, draagt het nog steeds dagelijks, nooit iets mee gehad, en ook nog nooit de behoefte aan een ander horloge gehad. Dus ik hoop maar dat dit maatgevend is.
Op naar de dealer die zit hier net over de grens, maar helaas hebben ze net het type niet wat ik wil hebben, internet doet ze niet aan en hij staat niet in hun catalogus, wel een ander type, maar die wil ik niet dus zonder naar huis.
Nog eens op het internet zoeken, en ineens zie ik hem hier in NL te koop staan, en het type wat ik in Duitsland wel om heb gehad is hier zelfs goedkoper.
Gebeld om te vragen of zij hem in huis hebben, en gaande het gesprek gaat het over mijn werk, ik werk met scheepvaart, en nu bleek haar vader de juwelier een zwak te hebben voor de binnevaart en zelf vaart, nog even door babbelen, en nu wordt het horloge waarschijnlijk niet opgestuurd, maar komen ze het brengen op mijn werk, en kunnen ze hier gelijk even rond kijken.
Erg leuk gesprek geweest, en nu maar wachten op het horloge.
Owja, welke is het nu geworden, of gaat het worden; een Junghans Voyager Mega
Titanium met PVD
42 mm
Saffierglas
Zucht, was het maar vrijdag