Even een klassiek vraagje, het is absoluut niet om te verkopen, maar eerder uit interesse.
Wie kan me iets vertellen over onderstaand Warmink klokje ?
Wat is het ongeveer waard ?
Is dit duur in onderhoud ? Men is mij gezegd dat het ongeveer elke 4 jaar een onderhoud nodig heeft. Is dat dan enkel nieuwe olie of ook een nieuwe veer ?
Er zijn er heel veel van verkocht: niet echt zeldzaam dus, op marktplaats verkopen ze meestal voor prijzen van 75 tot 150 euro; de kleinere tafelklokjes (ongeveer 23cm hoog) in notenhout/wortelhout zijn het meest gewild; in de handel zullen ze er natuurlijk hogere prijzen voor willen hebben.
Sommige modellen hebben een Westminster “kwartierslag”, deze zijn herkenbaar aan de drie sleutelgaten in het front, voor deze uitvoering wordt vanzelfsprekend ook wat hogere prijzen gevraagd.
Onderhoud houdt alleen kompleet uit elkaar schoonmaken en olie in, de veer vervangen is normaal gesproken niet nodig, ik vermoed dat maar heel weinig mensen elke 4 jaar hun tafelklokje hebben laten servicen…
Wel mooi zo’n klok! Vooral met dat schip bovenin, plaatwerk ook mooi…
Heb er totaal geen verstand van, maar wel mooi om te hebben! Ik vraag me altijd af, hoe kom je aan een dergelijke tafelklok. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar kom vaak heel veel pruttel tegen of klokken van 2500 euro etc etc.
Oei, ik ben niet erg op de hoogte met klokkenmakerstarieven, maar het zijn niet echt ingewikkelde uurwerkjes, ik zou denken dat een basis servicebeurt zo’n 125 tot 150 euro zou kosten; als ze het uurwerk moeten verbussen of andere reparaties moeten worden uitgevoerd wordt het natuurlijk duurder.