was ik toch begonnen met een ingewikkeld toestel

beuh, een EMP hoog in de atmosfeer en alles electrisch/digitaal is kaputt. Dus ja denk ik toch

Niks bijzonders…avondje uit en ik doe hetzelfde.

hihi :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Wat was dat ingewikkelde toestel ook al weer?

1 like

Het is onnavolgbaar en ingewikkeld, dan word jij getagd.

3 likes

Uitleg voor de Graden, minuten en seconden voor de langitude en longitude , Het streepje op het driehoekje naar beneden is de Nul en wordt geacht Geonoord te zijn als je alles correct instelt.
Dus als je slinger van +1,5 (west) naar -1,5 (oost) gaat, en de som van deze 2 getallen is (0) nul, dan is de azimuth factor voor de calibratie goed ingesteld. Dit is afhankelijk op welke positie t.o.v. de evenaar je staat. Dus Azimuth correctie is enkel eenmalig nodig als je het op bijvoorbeeld in de Benelux blijft. Ga je naar Noorwegen meten moet dit opnieuw ingesteld worden. Het nadeel van een ijking is dat dit 2 weken minimaal duurt, voordat de slinger rond de nul beweegt. Bij normaal gebruik duurt elke slingerbeweging rond de as 4 minuten naar west en 4 minuten naar oost. Voor een correcte standaard meting moet je 20 meetwaarden hebben. (tik tok) Moderne versies doen dit gelukkig automatisch met een druk op de knop en dan 15 minuten koffie.

1 like

Ja hou maar op. Je bent me al weer kwijt! :joy:

1 like

Zeker.
GPS is ā€˜gewoon’ uit te schakelen of dermate te manipuleren dat er een grote fout in zit. Electronic warfare. Wordt wel eens toegepast met oefeningen.

1 like