Wat zouden jullie adviseren wanneer je een keuze moet maken tussen een traditioneel Swatch batterijhorloge
of een Swatch System 51 uitgaande van ongeveer dezelfde kostprijs ( € 140,- )
Dan heb je bij de System 51 wel een interessant uurwerk
en spaar je t.z.t. wat batterijtjes, maar bij een traditioneel Swatch quartz horloge krijg je voor dezelfde prijs wel
een wat substantiëler klokje van aluminium / staal of meer WR.
Lastig een keuze te maken zonder te zien waar we het over hebben…
Los van het uurwerkje vind ik het uiterlijk ook zeer belangrijk item bij het maken van een keuze…
Wat ik tot nu toe gezien heb aan 51-modellen, vond ik niet per se heel mooi. Sommige batterijmodellen zijn best leuk. Dus ik begrijp (denk ik) je dilemma; want ik zou op zich, qua techniek, wel een voorkeur hebben voor de 51. Ik zou zelf even wachten tot ze met een fraaiere lijn/model 51 komen.
Wat een top tip ik heb nog een doos met zestien Swatch horloges waarvan er geen eentje loopt, van die gratis batterijwissel gaan ze binnenkort spijt krijgen… hahahaha
Ik kan me vaag een wild verhaal herinneren van een HF lid
wiens vader al 20 jaar een goedkoop Swatch horloge naar Biel opstuurde zodra er een bandje stuk ging of met andere “klachten” die kreeg hem ook steeds weer netjes onder garantie teruggestuurd, met op het laatst een stille hint dat het toch wel een uitzondering was ofzo