Als je er zo in staat zou ik het doen, houden heeft geen zin.
Ik doe ook nog weinig op dat gebied en draag eigenlijk alleen mijn CW want die bevalt me gewoon. En ik vind het lekker rustgevend, veel horloges maat het voor mij toch niet leuker.
Ligt er aan wat er in je collectie zit, hoe blij je er mee bent en of het in de weg ligt.
Ik stel mijzelf soms ook wel de vraag of ik niet terug zou moeten gaan naar 3 horloges en degenen die ik nauwelijks om doe zou verkopen. Maar er zijn een aantal horloges waar ik geen afscheid van wil nemen en die mij niet in de weg liggen. Het geld wat ze opbrengen heb ik niet nodig, dus waarom dan verkopen?
Mocht ik ooit spijt krijgen dan kan ik ze nooit weer terug vinden. Sommigen heb ik nog geen enkele keer 2e hands op zien duiken en nieuw zijn ze niet meer te koop.
Daarbij zijn er momenteel ook geen horloges die ik nog wel graag zou willen hebben (op één na).
Nu heb ik overigens alleen sub-€1000,- horloges, dus qua waarde van de verzameling valt het reuze mee.
Back to basic, meeste eruit en weer lekker op zoek!
1 is geen.
Dus 1 dresswatch en 1 beater houden, de rest weg. En als het weer kan ga je weer los met hernieuwde inzichten,
Doen! Begint het vanzelf weer te kriebelen, en de hunt is toch het leukste
Ik snap je punt. Soms is het leven zo druk dat je bijna vergeet te leven. Ik zou zelf echter enkele horloges nooit wegdoen door de emotionele waarde die deze klokjes voor mij hebben of omdat ik ze van een dierbaar iemand of op een dierbaar moment gekregen heb. En wat levert verkoop je op? Heb je het geld nodig, snap ik het maar anders…
Veel wijsheid
Er is maar één die dat kan, en die zit aan jouw kant van het toetsenbord.
Nope, niet doen. Misschien een paar, maar zeker niet de Navitimer… Die moet blijven man! En nu hard werken, straks weer meer vrije tijd om te genieten van variatie in de horlogedoos.
Het is hetzelfde als toen ik de Mazda MX-5 er nog bij had. Stond 'ie in de winterstalling en was het slecht weer, dan dacht ik ook altijd; “Ik ga hem verkopen.” Maar dan, bij het eerste lentezonnetje, dan stap je in en rij je een rondje over de dijk… Dan weet je gelijk weer waarom je hem hebt. Net als met horloges. Dragen, dan weet je weer waarom je ze hebt.
Gewoon doen! Post even een plaatje van je collectie en dan doen wij wel een par smerige biedingen
Eerlijk; ik zou even afwachten. Het huis is bijna af, dan inrichten en dan krijg je weer tijd. Kijk dan welke je gemist hebt en welke niet. Niet nu die keuze maken.
Ik zou geen overhaaste beslissing maken. Wacht tot rustiger vaarwater en bekijk het dan eens nuchter, is mijn advies. Verkopen kan dan altijd nog.
En die is er nu dus uit.
Wat is de ervaring daarmee dan? Zeker als straks het voorjaar weer zijn intrede maakt…
Ik heb er een tijd een oldtimer naast gehad en krijg ieder voorjaar weer de kriebels (en bijbehorende spijt van de verkoop).
Ik heb een tijd een oldtimer motorfiets gehad. Daar heb ik van geleerd dat ik oldtimers geweldig vind, maar vooral als iemand anders ze heeft
Zolang je het geld niet nodig hebt zou ik niets verkopen. Vroeg of laat ga je er toch spijt van krijgen.
Gewoon alles verloten op HF
Ik herken de situatie, je bent druk en er is een grote verandering gaande.
Het beste advies dat ik toen heb gehad was dat je één ding tegelijk moet veranderen.
Dus ik zou zeggen horloges in de doos laten tot je in rustiger vaarwater bent. Dan heb je tijd om hier een goede beslissing over te nemen. Uitzondering hierop zou voor mij zijn als je het geld nodig hebt, maar ook dan zou ik niet meer wegdoen dan noodzakelijk.
Je moet niet alles verkopen Hans. Je kan te veel genieten van een aantal van je stukken. Als ik je hoor vertellen over je Navitimer, of de herinneringen aan andere stukken; dat moet je niet verkopen.
Je hebt bijna nooit iets verkocht. Begin eerst eens met een paar. Gewoon de horloges die het minst doen. Dat geeft in het hoofd, in de kluis en op de rekening weer ruimte om eventueel later, als je gras is gezaaid en je meubels staan, weer lekker te gaan genieten van mooie (en nieuwe) aankopen.
Die ga ik erg missen. Had wat andere redenen waarom 'ie weg moest, maar zodra het zonnetje schijnt, mis ik hem.
Wat heb je allemaal op dit moment?
Jip, waar hebben we het over, ga je een collectie Swatches in het blauw zetten of kijken we naar een lovenswaardige collectie (niks ten nadele van Swatches trouwens … ben zelf groot fan) ?