Vooral geen overhaaste beslissingen nemen.
Zoals hierboven ook al gezegd is, nu heel druk straks weer/meer van genieten…
(beetje herkenning : ik heb de Chronoris ook liggen en moet er nog voor gaan zitten om de band op maat te maken…)
Vooral geen overhaaste beslissingen nemen.
Zoals hierboven ook al gezegd is, nu heel druk straks weer/meer van genieten…
(beetje herkenning : ik heb de Chronoris ook liggen en moet er nog voor gaan zitten om de band op maat te maken…)
Welke je hebt gekregen alls cadeau en waar herinnering aan zit gewoon houden Hans.
Degene waarvan je denkt mwaa wel leuk gewoon verkopen
Zelf ben ik geen verzamelaar en probeer mijn collectie tot drie stuks te beperken . Merk zelfs dat twee al genoeg is
Maar wat ga je dan weg doen , weet dat je een prachtige collectie van Oris hebt pffff moeilijk hoor . De kers zie ik je niet veel dragen maar de Chronoris weer wel . Sterkte met je keuzes man
Waarom niet? Ik vind het geen slecht idee. Je kunt natuurlijk ook een deel van het spul verkopen. Als ik je aankopen zo eens heb gevolgd heb je best veel horloges gekocht uit allerlei prijsklassen, en je moet zo onderhand een lijstje hebben van spul wat je met gezonde tegenzin uit de kist haalt om het toch maar weer eens te dragen, zeg maar.
Als je die nou eerst eens weg deed, dan kun je daarna zien hoe het voelt.
Wat je daily wear ook maar mag zijn, ik vind wel dat je naast die Breitling minstens één net horloge hoort te hebben voor trouwerijen, begrafenissen of, weet ik veel, wanneer je naar een “work do” moet. Dan moet je als eigenaar van de toko toch ook wat netter voor de dag kunnen komen.
Niet dragen is niet dragen.
Ik ben blij dat ik de enige niet ben.
Gwn doen
Met er naast nog 1
Mooie
Of alles verkopen en 1 supper mooie er voor weer hallen
Keuze is reuze
Volgende nadeel is dan weer onrust. Ik moet weer wat kopen…
Als je er genoeg verkoopt, moet dat wel lukken toch?
Overigens:
Er staat nu in het blauwe gedeelte een SBGX263 te koop in Champagne. Da’s een HAQ Grand Seiko in 37 x 44 x 10mm die voor echt alle gelegenheden bruikbaar is. Ik zou ten zeerste geneigd zijn om zoiets naast die Breitling te houden.
Hij is netjes, goed afgewerkt, maar wel grab and go, kan op leer, zit op staal, niet te groot, maar toch 100m waterdicht met saffier, zodat het een redelijk zorgeloos net horloge is zonder onderhoud.
Een mooie two piece zou zo iets zijn in mijn beleving, uitgaande van die Beitlight-kast als vast werkhorloge.
Wat betreft cadeau’s van je vrouw… Als je getrouwd bent moet je partner ook begrijpen dat je je voorkeuren hebt. De mijne doet geeneens pogingen meer om een horloge voor mij te bekijken, want die weet donders goed dat ik altijd akelig specifieke dingen zoek of wil.
PS: Ja, ik zie de ironie van dit antwoord. Alleen op HF gaan mensen je attenderen op een horloge wat te koop is wanneer je letterlijk vraagt of je alles niet weg moet doen.
Nix verkopen man.
Als je even niet zo vaak in de gelegenheid bent om ze te dragen, geniet je toch juist méér van de keren dat je ze wel om hebt.
En neem één ding van mij aan.
Dat huis, die schuur, die wei, die oprit en wat je ook nog meer kunt verzinnen. T komt allemaal een keer af, en dan verandert je kijk op je horloges ook weer.
Dat is deze King Seiko geworden na een uiterst plezante lunch met @JackW. Ik weet niet of hij hem nog heeft.
Ik kom tot de conclusie dat ik wel een HAQ wil hebben, maar dat de Washi mij op m’n eigen foto’s meer doet dan wanneer ik 'm om had. Dat heeft te maken met de transparante plaat die over het papier ligt, zo achteraf bezien.
Meer dan dit heb je niet nodig.
Het zou hetzelfde zou zijn als zeggen:
‘Ik ben serieus aan het denken om een tattoo te nemen van de Kuip want ze zijn kampioen geworden!’
Het is een fase waar je inzit dus even afwachten is het devies.
Aan de andere kant. Een frisse start. Weloverwogen even een weekje alles in een doos doen waar je aan twijfelt. In een kast zetten en kijken of je er naar gaat kijken.
Zo niet.
Alles opruimen. Houden wat blijvend goed voelt en opnieuw oriënteren
Denk ik
Niet doen, binnen de 5 jaren heb jij spijt van en sommige modelen zijn niet meer te krijgen of onbetaalbaar geworden
Je mag er maar 24 per jaar verkopen.
Succes de komende 5 jaar
Dan komt er heel wat mooi spul in het blauwe gedeelte.
Ik woon te dicht bij jou en moet m’n geld even opzij zetten voor een verbouwing. Hou die rommel bij je zodat ik niets hoef te kopen. Ok, die Baltic misschien wel. De SS ook.
Wat voor moois heb je in de aanbieding?
Ik zou het niet doen. Ik heb ook midden in een verhuizing gezeten en had totaal andere prioriteiten, maar zodra de rust is teruggekeerd, dan verlang je weer naar je hobby en kan je spijt hebben tenzij je het allemaal verkocht hebt.
Indien je de opbrengst van de verkoop kan gebruiken, dan is het het overwegen wel waard, maar ja… zitten er stukken tussen die je wellicht niet of moeilijk weer kan terugkopen ivm discontinued?
Klinkt wel luxe “bezig met het land”. Kan ik dat maar zeggen. Heb een tuintje van 4x5m
Dan zou ik alles wat nog relatief eenvoudig terug gekocht kan worden er uit doen. Spijt komt altijd achteraf. Maar wat voor geldbedrag denk je +/- op te gaan halen?
Nee, ik krijg de zenuwen van horloges op zonne-energie helaas.
Ik zou dan naast deze nog één endgame dresser erbij. Tenzij je echt nooit een dresser draagt.
Veel wijsheid bij het nemen van de juister beslissing
Het juiste advies staat ertussen, hij hoeft het alleen nog maar te kiezen en toe te passen, simpel toch?